הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דירוג האישור של ביידן צונח – והבית הלבן מתרץ זאת בכך ש"לאנשים נמאס מהקורונה"
מזכירת העיתונות נשאלה על הסקרים האחרונים המאוד לא מחמיאים לנשיא, ואמרה כי המגפה היא האחראית לכך, ו"זו הסיבה שהמאבק בה הוא בראש סדר העדיפויות"

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, טענה כי דירוג האישור של הנשיא ג'ו ביידן בקרב הציבור, יורד בעיקר בגלל ההשפעות המתמשכות של מגפת הקורונה, ולא בגלל המדיניות הכלכלית או סדר העדיפויות של הממשל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

"ובכן, לדעתנו, קודם כל, יש כמה גורמים", אמרה סאקי ביום שני בשיחה עם כתבים, כאשר התבקשה להסביר את הסקר של ה'וושינגטון פוסט' ואיי.בי.סי ניוז שפורסם ביום ראשון, והראה כי דירוג האישור של ביידן עומד על 41%, כאשר 53% מתנגדים לו.

"אחת, היא שאנשים עדיין עייפים מהקורונה", המשיכה מזכירת העיתונות. "אנחנו רואים שבסקר אחר סקר... לאנשים נמאס מהקורונה ומההשפעות על הכלכלה. אנחנו מבינים את זה, גם לנו נמאס מזה. זו הסיבה שזה נמצא בראש סדר העדיפויות שלו, להמשיך להיות בשליטה על הקורונה".

על אף שארה"ב מתקדמת משמעותית במאבק שלה נגד המגפה, בעיקר הודות לחיסונים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן רשמו ממוצע של שבעה ימים עם יותר מ-80,000 מאומתים חדשים, ועם יותר מאלף מקרי מוות, נכון ליום ראשון.

הסקר של ערוצי החדשות, שנערך בין ה-7 בנובמבר ל-10 בנובמבר, ומצא כי 63% תמכו בחוק התשתיות הדו-מפלגתי על סך 1.2 טריליון דולר, שעבר בבית הנבחרים.

 

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: איי.פי)

 

הסקר מצא גם כי 70 אחוזים מהנשאלים תיארו את המצב הכלכלי בארצות הברית כ"לא כל כך טוב", או "עני", לעומת 29% שהגדירו אותו כ"מצוין" או "טוב".

כמו כן, למרות שעברו שתי הצעקות חוק הוצאות, אותן ביידן הפך למרכזיות בסדר היום שלו, 63% מהנשאלים אמרו שהנשיא השיג "לא הרבה" או "מעט או כלום" בעשרת החודשים הראשונים שלו בתפקיד.  

מלבד סאקי, פקידים בבית הלבן ציינו שוב ושוב את המגפה כסיבה למאבקים הכלכליים המתמשכים, האינפלציה ומשבר שרשרת האספקה. שרת האוצר ג'נט ילן, אמרה ביום ראשון לסי.בי.סי כי "המגפה גורמת לבעיות הכלכליות והאינפלציה. אם אנחנו רוצים להוריד את האינפלציה, המשך מאבק נגד המגפה הוא הדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות".

מנגד, הרפובליקנים מאשימים את ביידן בגין האג'נדה החקיקתית שלו בשווי טריליוני דולרים, שלדבריהם מורידה את ערך הדולר ומעלה את המחירים.

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE