הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השר לביטחון המולדת לא מצליח להסביר מה קמלה האריס עושה בנושא משבר המסתננים
במהלך שימוע בנושא הגירה בלתי חוקית, אלחנדרו מיורקס נשאל על העבודה אל מול סגנית הנשיא, שמונתה לטפל בבעיה, וענה תשובות לא חד משמעיות ומדאיגות

המזכיר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, הודה ביום שלישי כי סגנית הנשיא קמלה האריס, אינה מעורבת "ישירות" בהחלטות המדיניות המרכזיות של המחלקה שלו, בעוד היא אמונה על לפתור את "בעיות השורשיות" של משבר ההגירה הבלתי חוקית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגנית הנשיא קמלה האריס והמזכיר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס (צילום: Getty Images)

 

במהלך שימוע תחת שבועה בנושא משבר המהגרים, הסנאטור ג'וש האולי (מיזורי), נזכר שהנשיא ביידן כינה את האריס כ"אדם המוכשר ביותר" לבלום את זרם המהגרים המגיעים לגבול ארצות הברית-מקסיקו, כאשר מינה אותה לתפקיד בחודש מרץ.

האולי שאל את מיורקס אם הוא מוסר דיווחים להאריס. המזכיר לביטחון המולדת ענה: "סנאטור, אני מדווח לסגנית הנשיא ולנשיא, ושאלתך מטעה את העובדות. הנשיא לא מינה את סגניתו להיות שליטת הגבול. הוא ביקש ממנה להוביל את המאמץ בטיפול בגורמים השורשיים להגירה לא סדירה. אלו שני דברים שונים מאוד".

"אה, אני מבין", ענה הסנאטור ממיזורי. "אז היא עובדת איתך בצמוד למאמץ החשוב הזה? באיזו תדירות אתה נפגש איתה?". מיורקס ענה: "אני בהחלט בקשר הדוק איתה".

האולי לחץ כדי לקבל תשובה ברורה יותר: "באיזו תדירות אתם נפגשים בנושא הזה?". "נפגשתי עם סגנית הנשיא יותר מכמה פעמים", ענה מיורקס.

"יותר מקומץ? ובכן, אז זה אומר שש או שבע פעמים בשנה האחרונה?", האולי המשיך ללחוץ.

 

הסנאטור ג'וש האולי (צילום: Getty Images)

 

"ובכן, לא, קודם כל, אני לא בתפקיד הזה אפילו שנה, סנאטור", אמר מיורקס וחזר על כך שהוא נמצא "בקשר הדוק" עם האריס.

אז, האולי שאל את מיורקס, "האם היא הייתה חלק מהמדיניות שלך, ההחלטה שלך לסיים את מדיניות 'הישארו במקסיקו', לשנות את ההנחיות של סוכנות המכס וההגירה. האם היא הייתה חלק מההחלטות האלה?".

מיורקס ענה תשובה מדאיגה: "לא התייעצתי ישירות עם סגנית הנשיא לגבי המדיניות הזו".

"אז מה היא עושה בדיוק? אם היא לא אחראית על הגבולות, היא עושה משהו מאוד שונה, ואתה לא מתייעץ איתה על כלום. אז מה היא עושה?", שאל הסנאטור ממיזורי, והשר לביטחון הפנים ענה: "הסנאטורית, כפי שהעדתי שוב ושוב, היא מתמקדת בטיפול בגורמים השורשיים להגירה לא סדירה".

האולי התעקש עוד קצת, אך לא קיבל תשובה ברורה לשאלותיו ממיורקס, שהתעקש כי עבודתה של האריס "זהו תהליך שלוקח זמן ומספק פתרון מתמשך".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE