הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעיל פלסטיני תובע את בן אנד ג'ריס בגין החרם על ישראל: "תורם לעוד שנאה"
באסם עיד, תושב יריחו, סיפר בתלונתו על דו קיום בגוש עציון, וטען כי ההחלטה של החברה להפסיק למכור את הגלידה הפופולרית בשטחים היא "מנוגדת לשלום ויוצרת איבה וקיטוב"

פעיל פלסטיני לזכויות אדם, הגיש לאחרונה תלונה במדינת ניו יורק בטענה כי החרם של חברת בן אנד ג'ריס בגדה המערבית ובשטחים, תורם ל"עוד שנאה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גלידת בן אנד ג'ריס (צילום: Shutterstock)

 

באסם עיד בן ה-63, פעיל חברתי ותיק אשר מתח ביקורת רבה בגין התעללויות מצד צה"ל וגם מצד הרשות הפלסטינית, הגיש בחודש שעבר תלונה לאגף זכויות האדם של מדינת ניו יורק נגד יוניליוור, שבבעלותה מותג הגלידה הפופולרי. לדבריו, ההגבלה על מכירת גלידה בשטחים היא "מנוגדת לשלום ויוצרת רק יותר שנאה, איבה וקיטוב", נכתב בתלונה.

עיד, שקיבל פרסים רבים על פועלו, נולד במזרח ירושלים וגדל במחנה פליטים המנוהל על ידי האו"ם, אמר כי לחרם של בן אנד ג'ריס תהיה השפעה שלילית על האנשים להם הוא מנסה לעזור.

"אני, כפלסטיני, כמו גם רבים מחבריי, משפחתי ופלסטינים אחרים, קונים קבועים במרכז המסחרי של גוש עציון... שם אנחנו גם מרבים לאכול גלידה", כתב עיד, בימים אלה תושב העיר יריחו. "אזור הקניות הזה הוא המימוש האמיתי של דו-קיום, שכן גם יהודים וגם מוסלמים מישראל ומהשטחים... עובדים וקונים כאן".

בן ה-63 השווה את החרם לתנועת BDS, אשר רבים מותחים עליה ביקורת בטענה שהיא אנטישמית. התלונה הוגשה במסגרת חוק ליסה של מדינת ניו יורק, שמונע מעסקים במדינה לעסוק בפעילות חרם נגד ישראל. כך אמר דייוויד אברמס, עורך דין שהגיש את התלונה בשמו של עיד.

 

באסם עיד, פעיל פלסטיני ותיק לזכויות אדם 

 

"הגנגסטרים מאחורי תנועת ה-BDS גורמים נזק רב לפלסטינים", אמר עיד בראיון טלפוני מביתו שביריחו. "אני רוצה להעלות את המודעות בקרב מערכת המשפט בארצות הברית לגבי מידת הנזק שהם גורמים. אם הם יזרקו את כל הכסף שהם מוציאים על חרמות עבור בניית מפעלים ויצירת מקומות עבודה בגדה המערבית ובעזה, זה מה שבאמת יעזור לפלסטינים".

כזכור, חברת בן אנד ג'ריס הודיעה ביולי כי היא תפסיק למכור את הגלידה שלה בשטחים, זאת כמחאה על ההתנחלויות היהודיות באזור. יוניליוור אמרה כי היא לא תומכת ב-BDS, אבל לטענת עיד, החברה "מסייעת ועוזרת" לתנועה כאשר היא "מסרבת לבטל את החרם".

התלונה של עיד מגיעה בעקבות הודעת מבקר המדינה בניו יורק בחודש שעבר, כי המדינה מושכת את ההשקעות שלה בקרן הפנסיה של יוניליוור, שבסיסה בלונדון. המבקר טום דינאפולי משך 11 מיליון דולר בהשקעות כדי למחות על החרם, ואמר אז: "סקירה שלנו על פעילות החברה, וחברת הבת בן אנד ג'ריס, גילתה שהם עוסקים בפעילות BDS במסגרת מדיניות קרן הפנסיה שלנו".

ניו ג'רזי גם מכרה 182 מיליון דולר ממניות יוניליוור בגלל המהלך של החברה, ומדינות אחרות כולל טקסס ופלורידה, נקטו בפעולה דומה.

הדובר של חברת בן אנד ג'ריס סירב להגיב על התביעה שהוגשה על ידי עיד, והפנה את התקשורת לדף האינטרנט של אתר החברה אשר מתייחס לחרם, שם כתב: "לדבר ולפעול לפי הערכים שלנו, זה לא אנטי-ישראלי ולא אנטישמי".

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE