הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: צלב קרס וטלאי צהוב בהפגנה נגד חיסונים מול משרדו של מחוקק יהודי
חבר אספת המדינה הזדעזע כאשר ראה שניים מהמשתתפים במחאה מחזיקים בסמלים מהשואה וכינה זאת: "דוחה ופוגעני". דה בלאזיו: "כך נראית אנטישמיות"

במהלך סוף השבוע, התקיימה בניו יורק הפגנה נגד חיסונים אל מול משרדו של מחוקק יהודי – אשר לתדהמתו זיהה לפחות שני מפגינים עם סמלים מהשואה.

 

ף

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ג'פרי דינוביץ, חבר באספת מדינת ניו יורק, פרסם תמונות מהמחאה מחוץ למשרדו בברונקס שהתקיימה ביום ראשון – בהן נראה מפגין אחד אוחז בכרזה עליה מצויר צלב קרס, ומפגין אחר שעונד טלאי צהוב.

המחוקק היהודי הזדעזע אל מול המחזה הזה, וכינה את האופן שבו המפגינים בוחרים למחות כ"דוחה ופוגענית". "אנשים חופשיים לחלוטין להביע את דעתם על חיסונים או כל נושא אחר, אבל להציג בגלוי סמלים נאציים מחוץ ללשכתו של מחוקק יהודי – זה בזוי", כתב דינוביץ בחשבון הטוויטר שלו.

כמעט 100 איש השתתפו במחאה על חובת החיסונים נגד הקורונה עבור סטודנטים, חוק עליו אמון דינוביץ. על פי דיווחים, העצרת אורגנה על ידי המועמד הרפובליקני למשרד המושל, רוב אסטורינו, אשר הופיע גם הוא באחת התמונות שפרסם המחוקק היהודי.

"רוב אסטורינו עמד ממש ליד הסמלים האנטישמיים האלה, ולא אמר כלום", צייץ דינוביץ. "כל המנהיגים הרפובליקנים צריכים לגנות את השימוש הבלתי מקובל הזה בדימויים אנטישמיים".

 

 

אסטורינו הגיב לצילומים ולטענות, ואמר כי הוא לא היה מודע לכך שהמפגינים מחזיקים בסמלים מהשואה, עד שראה את התמונות שדינוביץ פרסם. "לא היה לי מושג עד שראיתי את התמונה הזו. אם הייתי רואה את זה, הייתי אומר להם להוריד את הסמלים", אמר המועמד למושל, "אין השוואה לזוועות האלו, וכן, תמיד גיניתי את האנטישמיות".

"אבל ההצעה שלי עדיין עומדת בעינה, ג'פרי", המשיך אסטורינו, "אזור אומץ להיפגש איתי ולהבין מדוע יש כל כך הרבה הורים אשר מתנגדים לחובת החיסונים שלך".

פוליטיקאים מניו יורק הצטרפו לדינוביץ וגינו את המפגינים.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, כתב: "איזה עלבון לקהילה היהודית שלנו, במיוחד לניצולי השואה שסבלו מכאב אמיתי. כך נראית אנטישמיות".

סנטור המדינה, ג'יימס סקופיס, כינה את התקרית "מגעילה לחלוטין". "זה מעיד על מידת הקיצוניים של גורמים מסוימים בתנועה נגד החיסונים", אמר והוסיף: "אני עומד לצד ג'פרי דינוביץ בגינוי מוחלט של ההתנהגות הנתעבת הזאת".

גם סניף ניו יורק של הליגה נגד השמצה, גינה את המפגינים: "אנחנו מזועזעים מהשימוש בצלבי קרס וטלאים צהובים בהפגנה נגד דרישות חיסונים בניו יורק, מחוץ למשרדי מחוקק יהודי. אנחנו ממשיכים לגנות את ההשוואות הלא מדויקות והמתועבות האלה לשואה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE