הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'דיסני קרוז ליין' הכריזה על חובת חיסונים לבני 5 ומעלה
חברת הפלגות הנופש חשפה את המדיניות החדשה שתיכנס לתוקף בתחילת 2022, בה כלל הזכאים להתחסן בארה"ב יחויבו להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא'. צעירים מתחת לגיל 5 יידרשו לעבור בדיקת קורונה לפני ההפלגה

חברת הפלגות הנופש "דיסני קרוז ליין" תחייב את כלל הנוסעים בני 5 ומעלה להיות מחוסנים 'באופן מלא', כך על פי הודעת החברה שפורסמה השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אונייה של 'דיסני קרוז ליין' (צילום: Shutterstock)

 

בדומה לחברות נוספות הפועלות בתחום, מוקדם יותר השנה גם דיסני קרוז ליין החליטה להורות על חובת חיסונים - מדיניות שחלה הן על הנוסעים והן על אנשי הצוות.

עד כה, מדיניות זו חלה רק על בני 12 ומעלה, ובהודעתה של דיסני הוסבר כי השינוי נובע מהרחבת מבצע החיסונים לילדים בני 5 עד 11.

חשוב להדגיש כי במסגרת המדיניות, שתיכנס לתוקף באופן רשמי רק ב-13 בינואר, על הנוסעים להוכיח שהם 'מחוסנים באופן מלא' - כלומר, שבועיים או יותר מאז שקיבלו את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון).

בכל הנוגע לילדים מתחת לגיל 5, בדיסני קרוז ליין דורשים מההורים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני מועד ההפלגה (בדומה לטיסות בינלאומיות).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, תעשיית הקרוזים האמריקאים נאלצה להשבית את פעילותה לחלוטין עם פרוץ משבר הקורונה לפני קרוב לשנתיים, בעת שהוטלו מגבלות רבות.

מוקדם יותר השנה גובשה מדיניות חדשה ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה ניתן לחדש את הפלגות הנופש בתנאי ש-95% מהנוסעים ו-98% מאנשי הצוות מחוסנים.

מדיניות זו גררה התנגדות עזה, בעיקר מצדו של מושל פלורידה, רון דה-סנטיס: "ה-CDC הטיל סגר על התעשייה מזה למעלה משנה, וזה לא הגיוני ולא רציונלי", טען בזמנו דה-סנטיס, "אנחנו לא חושבים שלממשל הפדרלי יש זכות לעשות זאת, בייחוד שההחלטות מתקבלות על סמך מעט מאוד נתונים".

 

אילוסטרציה (צילום: נורוויג'ן קרוז ליין)

 

בחודש מאי האחרון חתם המושל רון דה-סנטיס על הצעת חוק, במסגרתה נאסר הן על בתי עסק והן על גופים ממשלתיים לעשות שימוש ב"דרכון חיסונים". או במילים אחרות, לא ניתן לאסור על כניסת אנשים שאינם מחוסנים לבתי עסק, ובמקרה הזה לקרוזים השונים.

במעמד החתימה על הצעת החוק, דה-סנטיס הסביר שמטרת החוק היא לשמור על פרטיות וחירות של כל התושבים: "ההחלטה האם להתחסן או לא זוכה להגנה בפלורידה, ולכל בית עסק או גוף ממשלתי אין את הסמכות לסרב להעניק שירות לאדם לפי החלטתו בנושא זה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE