הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביל גייטס מהלל את סין, וקורא לגוף מעקב עולמי אחר בריאות תושבי כדור הארץ
המיליארדר ומייסד מיקרוסופט שוב בכותרות, הפעם בשל הופעתו המתוקשרת בפסגת הכלכלה של בלומברג, ונראה שבתכניותיו גוף בריאותי עולמי שיוכל לעקוב אחר מצב תושבי מדינות ריבוניות

במהלך מפגש של פורום הכלכלה של בלומברג ביום רביעי, המיליארדר ביל גייטס דן בכיצד העולם יכול לעבור את מגיפת קוביד-19 ולהתכונן להתפרצות ההיפותטית הבאה שהוא כל הזמן מזהיר מפניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: BBC)

בראיון שלו עם ג'ון מיקלטווייט מחדשות בלומברג, גייטס נגע בהשקת תכנית החיסונים העולמית, והתלונן שבכמה "מדינות באפריקה שמדרום לסהרה שבהן המגיפה לא הייתה גלויה, קשה ליצור את הביקוש לחיסון", והוסיף, "אבל אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו בנושא". כמובן, ראש קרן גייטס מעולם לא הזכיר כיצד או מדוע מדינות אפריקאיות עם מספרי קוביד נמוכים יצטרכו להתחסן נגד הנגיף.

בנוגע לשנה הבאה גייטס אמר, "שיעור התמותה ושיעורי המחלות הקשות אמורים לרדת באופן דרמטי, ועד הקיץ הבא להיות נמוכים בהרבה מרמת השפעת העונתית הממוצעת בהנחה שאין גרסאות מפתיעות, מה שכרגע לא סביר אבל לעולם לא ניתן לשלול".

לאחר מכן, גייטס שיבח את סין על שעצרה את הנגיף בשלב מוקדם, וכינה זאת "ברכה ענקית". כשהמראיין שאל את גייטס לגבי אמינות מספרי החולים שסין מספקת, המיליארדר אמר כי "גם אם הם קצת סטו, הם עדיין טובים להפליא".

בשלב מסוים במהלך הראיון, גייטס התלונן על כך שהמשתתפים ב-COP26 בגלזגו, סקוטלנד הורידו את המסכות שלהם במהלך קבלת הפנים של ועידת האקלים.

בהמשך לכך, שאל מיקלטוויט מה העולם יכול לעשות כדי למנוע מגיפה נוספת ברגע שקוביד יירד לרמות דמויות שפעת.

גייטס אמר שמדינות צריכות לעסוק ב"משחקי חיידקים" עד למגיפה הבאה.

בתשובה לשאלה האם ממשלות יהיו מוכנות לבזבז את הכסף כדי לממן גוף מעקב של ארגון הבריאות העולמי שגייטס קרא להקימו לאחרונה, מייסד מיקרוסופט טען שהכסף יהיה "פוליסת הביטוח הטובה ביותר שמישהו דיבר עליה אי פעם". רשת גלובלית זו תוכל להשיג ולהפיץ מידע באזורים שבהם הממשלות המקומיות עשויות לא להיות מעוניינות "לחלוק את המידע".

כשמדובר באנשים שמעבירים את המידע הבריאותי האישי שלהם ונותנים להם דרכוני חיסון, גייטס הודה שקוביד היה "מבחן מעניין באמון של אנשים בפוליטיקאים שלהם או במערכת הבריאות שלהם".

"סטטיסטית לא היו ביצוענו טובים כמו שציפיתי", המשיך.

"למעשה, אני מצוטט בתור מי שהוא המוח במזימה רעה בהרבה מאוד מקרים. לא ציפיתי לכל זה. במובנים מסוימים, כגון הפוליטיזציה של נטילת חיסונים ועזרה בהגנה על אנשים אחרים, לקחנו צעד אחורה".

גורו הבריאות העולמי הבלתי נבחר טען, "מיעוט משמעותי ברוב המדינות הובל בדרך של אמונה שלא רק שהיו תופעות לוואי נדירות, אלא שהחיסון לא נבדק כראוי והוא חלק מאיזו קונספירציה מרושעת".

 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE