הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באופן רשמי: רשויות הבריאות בארה"ב אישרו מתן זריקת בוסטר לבני 18 ומעלה
שעות בודדות לאחר שה-FDA המליץ בעד הרחבת מבצע החיסונים, מנהלת ה-CDC קיבלה את המלצת הוועדה ואישרה סופית את מתן זריקת הבוסטר לבני 18 ומעלה. במקביל, ב-CDC הסבירו שהם "מפצירים בבני 50 ומעלה להתחסן בבוסטר"

ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אישרה הערב (שישי) את חיסוני הבוסטר של מודרנה ופייזר לכלל תושבי ארה"ב בני 18 ומעלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

האישור הסופי של ד"ר וולנסקי התקבל שעות בודדות לאחר שוועדת ה-CDC המליצה פה אחד בעת מתן זריקת הבוסטר, ושעות ספורות לאחר שמנהל המזון והתרופות (FDA) נתן אור ירוק למהלך.

המשמעות היא שהחל מהיום, בני 18 ומעלה ברחבי ארה"ב יכולים להתחסן במנה השלישית - הבוסטר - בתנאי שקיבלו את זריקת החיסון האחרונה לפני לפחות שישה חודשים (פייזר או מודרנה) או חודשיים (ג'ונסון אנד ג'ונסון).

 

 

"הוועדה בחנה את המצב הנוכחי של המגפה, את היעילות של החיסונים לאורך זמן ואת הנתונים על אנשים שכבר התחסנו בבוסטר. זריקת הבוסטר מגבירה את רמת ההגנה, הן כנגד הידבקות והן כנגד מחלה קשה, והיא מהווה כלי קריטי במאבק כנגד הנגיף - בייחוד לקראת חגי החורף. בהתאם לראיות המשכנעות, אנחנו ממליצים שלכל בני 18 ומעלה תהיה גישה לזריקת בוסטר", נמסר מה-CDC.

לצד האישור, ב-CDC הדגישו כי הם "מפצירים בבני 50 ומעלה להתחסן בבוסטר בהקדם".

 

ממתינים לאישור ה-CDC (צילום: רויטרס / Getty Images / Shutterstock)

 

כזכור, בשבוע שעבר פייזר פנתה לרשויות הבריאות בוושינגטון וביקשה לקבל אישור למתן הבוסטר. ענקית התרופות הציגה את תוצאות השלב השלישי והאחרון במחקר הקליני שבוצע בקרב כ-10 אלף נסיינים, ממנו עולה כי זריקת החיסון השלישית יעילה ב-955 במניעת מחלה תסמינית. בקשתה של מודרנה הוגשה רק ביום רביעי האחרון.

כפי שדיווחנו הבוקר, ההחלטה לאשר את הבוסטר של פייזר לא הפתיעה רבים, שכן מוקדם יותר השנה החברה ל-FDA בבקשה לקבל אישור לשימוש חירום (EUA) לזריקת חיסון שלישית לכלל תושבי ארה"ב מעל גיל 16.

 

 

על אף שרבים העריכו שארה"ב תחל לחסן את תושביה במנה שלישית כבר בחודש ספטמבר, בסופו של דבר ועדת ה-FDA דחתה את הבקשה וקבעה שרק בני 65 ומעלה, בעלי מחלות רקע ומדוכאי חיסון יהיו זכאים לקבל את הבוסטר.

לעומת זאת, האישור שהוענק לבוסטר של מודרנה גרם להרמת גבות, שכן הבקשה הרשמית של החברה הוגשה לפני יומיים:

"חשוב שנדע שאנשי ה-FDA בחנו את הנתונים באופן יסודי, כמו גם כל מידע רלוונטי נוסף", הסביר ד"ר ג'סי גולדמן, מומחה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי באונ' ג'ורג'טאון, "יתכן שהם קיבלו את הנתונים קודם לכן והספיקו לבחון אותם, אך אם זה לא קרה והבקשה הוגשה לפני ימים אחדים כפי שדווח, זה עלול לעורר חשש".

 

ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC (צילום: Getty Images)

 

עוד לפני שהתקבלו האישורים מה-FDA וה-CDC, מדינות וערים רבות כבר החלו להציע את זריקת הבוסטר לבני 18 ומעלה.

כך למשל, מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה הורתה לרשויות המקומיות לחסן במנה שלישית כל תושב שיבקש לקבל את הבוסטר (כאמור, בתנאי שעבר מספיק זמן ממועד קבלת זריקת החיסון הקודמת).

מחלקת בריאות הציבור של עיריית ניו יורק הודיעה על מהלך דומה, כמו גם מספר מדינות כגון ארקנסו, ניו מקסיקו וקולורדו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE