הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך תשמרו על הבריאות בחורף: 5 צמחי מרפא שישמרו על מערכת החיסון שלכם
החורף כבר לגמרי כאן, וזה הזמן להכיר את היתרונות הרבים שהטבע מביא עימו לפני שפונים לכדורים ולתרופות. ריכזנו רשימה קצרה של כמה צמחי מרפא מועילים ובריאים במיוחד, שיעזרו לכם לעבור את החורף הקרוב בשלום

מחקרים רבים אשר נעשו בשנה האחרונה הוכיחו כי ישנו קשר ישיר בין צמחי מרפא לבין תמיכה וחיזוק של מערכת החיסון שלנו. בנוסף, צמחי מרפא בעלי השפעה משמעותית על מצב הרוח שלנו. לכן, לכבוד בואו של החורף, הנה רשימה של מקורות צמחיים שיעניקו לכם בוסט של בריאות לימים הקרים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מליסה

צמח הידוע בתור מפיג מתחים ומרומם מצב רוח. מצוין להרגעת תחושות אי-שקט, עומס מחשבות ואף תורם להרפיית הגוף ושינה טובה ואיכותית יותר. השמנים הארומתיים הקיימים בצמח מסייעים להרפיית שרירי הגוף, ובעלי השפעה מיטיבה על מערכת העצבים. רחקו חליטה של עלי מליסה בספל יחד עם מים רותחים, פעמיים עד שלושה ביום. 

כורכום

בעל תכונות אנטי-דלקתיות ונוגד חמצון עוצמתי, המשפיע על מערכת החיסון. מחקרים רבים הראו את השפעתו הרחבה על תהליכי דלקת בגוף והתגובה החיסונית. את הכורכום ניתן לצרוך כתבלין ולהוסיף לתבשילים ומרקים או להוסיף את השורש הטרי לשייקים. כמובן שניתן  לצרוך את הרכיב כורכומין בטבליות.

ויתניה

בעלת יכולת מאוד מיוחדת. היא תורמת לתחושת אנרגיה גבוהה וגם משרה תחושת רוגע. בנוסף צמח זה תורם לשנת לילה טובה. הרכיבים הפעילים בה משפיעים על מערכת העצבים ותומכים בתפקודה התקין והמאוזן. כמו כן, היא מסייעת להרגיע ולווסת מצבי חרדה. כל מה שצריך לעשות הוא להכין חליטה של חמישה גרם מהצמח בתוך ספל עם מים רותחים, פעמיים עד שלוש ביום. 

גינקו בילובה 

משפר את הזיכרון לטווח הקצר, ומחזק את המערכת החיסונית. העלים של הצמח מכילים רכיבים המסייעים לזרימת הדם אל המוח, כמו גם נוגדי חמצון אשר משפיעים על תהליכים קוגניטיביים שונים. את הצמח ניתן לחלוט ולשים כפית או שתיים בספל מים רותחים.

האסטרגלוס

צמח יעיל במיוחד לחיזוק ועמידות מערכת החיסון. חוקרים רבים הוכיחו כי הצמח אפקטיבי לטיפול במצבי אלרגיה, שפעת, ומחלות ויראליות שונות, זאת בעקבות רכיבי השורש שלנו. השורש עצמו בעל טעם מתקתק, וניתן להוסיף אותו למרקים או לחלוט אותו עם מים רותחים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE