הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רופאו של הנשיא ביידן חושף את מצבו לאחר בדיקה כללית שעבר
לאור ספקולציות נרחבות שעלו באשר למצבו הבריאותי של הנשיא האמריקני דו"ח מיוחד שהכין רופאו האישי חושף תמונת מצב עדכנית של המפקד העליון של ארה"ב

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נוטל מספר תרופות, אך חוץ מזה בריא, אמר הרופא האישי הוותיק של הנשיא, והוסיף כי ביידן אינו סובל ממצבים נוירולוגיים חמורים כטרשת נפוצה או פרקינסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"הנשיא ביידן נותר גבר בריא, נמרץ, בן 78, אשר כשיר לבצע בהצלחה את חובות הנשיאות, כולל כראש המדינה והמפקד העליון", כך לפי ד"ר קווין סי.אוקונר שפרסם את הדברים ביום שישי לאחר שנשיא ארה"ב עבר בדיקה רפואית מפורטת.

אוקונור הוא הרופא של ביידן מאז 2009, כשהיה סגן הנשיא של ברק אובמה.

במכתב שפורסם על ידי הבית הלבן, הוא חשף שביידן אינו שותה או מעשן, מתאמן חמש פעמים בשבוע, ואין לו זכר לסרטן העור שהוסר לפני השבעתו.


הרופא זיהה שני תחומי דאגה במהלך הבדיקה. "התדירות והחומרה הגוברת של 'התחמקות גרון' ושיעול במהלך שיחותיו של ביידן הוכתרה ל"ריפלוקס גסטרו-ושט", מה שמסביר גם את "השיעול וגודש הסינוסים", נכתב.

באשר להליכתו של ביידן, שהיא "נוקשה יותר ופחות נוזלית באופן ניכר" מאשר לפני שנה או משהו, זה נובע מ"מספר פציעות אורתופדיות ופציעות ספורט לאורך השנים" וכן בשל בלאי בעמוד השדרה שלו תוצאה של זקנה.

בדיקה נוירולוגית "מפורטת במיוחד" הראתה שאין "ממצאים שיתאימו לכל הפרעה נוירולוגית מרכזית במוח כגון שבץ מוחי, טרשת נפוצה, או פרקינסון".

הבדיקות אמנם הראו "נוירופתיה חושית קלה בשתי כפות הרגליים", אך לא סימנים לסוכרת או לבעיות בבלוטת התריס שבדרך כלל גורמות לכך.

כף הרגל ששבר בנובמבר האחרון בתקרית הקשורה לכלבו "החלימה יפה".

אוקונור מנה חמש תרופות שתחתן נמצא כעת ביידן, כולל נוגד הקרישה Eliquis, Crestor, תרופת ריפלוקס חומצה Pepcid, וכן Allegra וDymista לאלרגיות עונתיות.

ביידן יהיה בן 79 בשבת.

במשך השעה שבה הוא עבר בדיקות, הוא העביר את סמכויות הנשיא לסגנית הנשיא קמאלה האריס.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE