הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"למשפחת ריטנהאוס יש קייס משפטי לתבוע את הנשיא ביידן": בינתיים הנשיא "כועס ומודאג" לאור זיכויו של קייל
במידה ומשפט ריטנהאוס לא סיפק מספיק דרמה עתה נראה כי לא אחר מאשר נשיא ארה"ב עלול לסבול מהשפעות קשות בשל התבטאויות שנויות במחלוקת אשר סיפק בטרם החל המשפט, במקביל הנשיא הביע דאגה ואכזבה מתוצאות פסק הדין של חבר המושבעים

הנשיא ג'ו ביידן הביע תמיכה בהחלטת חבר המושבעים במשפטו של קייל ריטנהאוס, וקרא לאלו הנסערים להימנע מ"אלימות והרס".

עם זאת, ביידן אמר כי פסק הדין הותיר אותו "כועס ומודאג".

במקביל, ספקולציות רבות עלו באחרונה, כולל בתכניתו של טאקר קרלסון, לגבי ההיתכנות של תביעה אזרחית כנגד הנשיא ביידן מצד משפחת ריטנהאוס לאחר שהנשיא כינה את קייל במהלך קמפיין הבחירות כ"איש עליונות לבנה" בפומבי, וזאת בלא שום הוכחה לכך, דבר העולה בקנה אחד עם הגדרת החוק האמריקאי להשמצה והוצאת דיבה - אישומים אשר אפילו נשיא ארה"ב אינו מוגן מהם על פי החוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Reuters)


כזכור, חבר מושבעים בקנושה זיכה ביום שישי את קייל ריטנהאוס מרצח ומיצירת סכנה ופזיזות במסגרת חמישה אישומים שנבעו מהירי הקטלני שלו בפדופיל המורשע ג'וזף רוזנבאום ובעבריין המורשע אנתוני הובר אשר תקפו אותו.

במקביל כזכור פצע ריטנהאוס את גייג' גרוסקרויץ אשר שלף עליו אקדח במהלך הפגנות BLM ("חיי שחורים חשובים") שהפכו לאלימות בעיר קנושה הממקומת במדינת ויסקונסין בקיץ של השנה שעברה.

"למרות שפסק הדין בקנושה ישאיר אמריקאים רבים כועסים ומודאגים, כולל אותי, עלינו להכיר בכך שחבר המושבעים דיבר", נכתב בהצהרה של ביידן זמן קצר לאחר פרסום ההחלטה.

מחשש לאלימות לאחר מתן פסק הדין, מושל ויסקונסין טוני אוורס העמיד בשבוע שעבר 500 מחיילי המשמר הלאומי בכוננות כדי להתמודד עם כל אי שקט אפשרי שיתפרץ.

"אני קורא לכולם להביע את דעותיהם בדרכי שלום, בהתאם לשלטון החוק", הוסיף ביידן בהצהרתו ביום שישי, וציין כי הבית הלבן יסייע למושל אוורס בהבטחת ביטחון הציבור.

"לאלימות והרס רכוש אין מקום בדמוקרטיה שלנו" הוסיף ביידן.

הטון המפוייס של ביידן ביום שישי היה שונה במידה ניכרת מאשר לאחר הירי כאשר שיתף סרטון המציג צילומים של ריטנהאוס עם כיתוב המתאר אותו כאחד מ"אנשי העליונות הלבנה" שנתמכו לכאורה על ידי הנשיא דאז דונלד טראמפ. בעוד ביידן גינה את ההצתה והביזה שהתרחשו בקנושה, הוא זכה לביקורת מתמדת על ידי טראמפ על כך ששיבח את תנועת Black Lives Matter, שעוררה שוב ושוב הפגנות מהומות מסוג זה. לאחרונה צצו ספקולציות לגבי האפשרות שמשפחת ריטנהאוס תתבע את הנשיא על שתייג את ריטנהאוס כאיש עליונות לבנה כזכור.

תביעה שעל פי מספר בלתי מבוטל של עורכי דין שמרנים בארה"ב ביניהם המשפטן גרג ג'רט הפכה לאחר זיכויו של ריטנהאוס לאפשרית בהחלט, במקביל פרופ' אלן דרשוויץ אמר כי הקייס נגד ביידן עלול להחליש תביעה רחבה יותר נגד גופי התקשורת הליברליים וכי על המשפחה להתמקד דווקא בפרשנים פוליטיים שהשמיצו את הנער ולא בנשיא.

אימו של ריטנהאוס אף נשאלה על הנושא לפני כשלושה ימים בערוץ פוקס ניוז (לפני שמנחה התכנית שון האניטי קרא לריטנהאוס לתבוע את ביידן) והשיבה בחצי חיוך לגבי תביעה אפשרית נגד הנשיא (ואז המועמד לנשיאות) ש"אנחנו ניתן לעורכי הדין שלנו לטפל בכך".

28% לא
72% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE