הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-CBP לשעבר: "הבית הלבן מסתיר את מספרי ההגירה האמיתיים ממקסיקו"
משבר הגבול הדרומי אשר תפס כותרות במהלך חודשי הקיץ מסרב לגווע, עתה ראש סוכנות ה-CBP לשעבר טוען כי ממשל ביידן משחק עם מספרי האמת של כמות המהגרים הבלתי חוקיים במטרה להראות לציבור האמריקאי שהמשבר נמצא תחת שליטה, כשבמקביל הוא מאפשר כניסה חופשית לחלוטין במספרים אסטרונומיים דרך הגבול המקסיקני

"ממשל ביידן מדווח באופן מוטעה ברמה קיצונית על נתוני ההגירה מהגבול הדרומי", כך על פי ראש מחלקת המכס והגנת הגבולות לשעבר (ה-CBP).

"אלפי חוצי-גבול בלתי חוקיים הושמטו מנתוני CBP עדכניים", מזהיר מארק מורגן, ששימש כממלא מקום הנציב של הסוכנות תחת ממשל טראמפ.

"לדוגמה, כ-8,000 תושבי האיטי שנכנסו באופן בלתי חוקי לארה"ב בספטמבר באזור שליד דל ריו, טקסס, לא נכללו בדו"ח מפגשי הגבול היבשתיים בדרום-המערבי שכלל את נתוני חודש אוקטובר".

"מקורות אומרים לי שמכיוון ששומרי הגבול לא 'תפסו' אותם מבחינה טכנית, הם לא ייכללו במספרי אוקטובר", הסביר מורגן השבוע.

בנוסף, מהגרים בלתי חוקיים שנתפסו על ידי מחלקת בטיחות הציבור של טקסס, ולאחר מכן עובדו דרך המדינה, גם הם אינם נכללים בסיכומים החודשיים של ה-CBP ולפי הבכיר לשעבר מורגן ''מספר זה לבדו יכול להגיע לאלפים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: WSJ)

ואכן, ה-CBP דיווח על ירידה בהיתקלויות לאורך הגבול הדרומי במשך שלושה חודשים ברציפות לאחר שכמויות המפגשים עלו לשיא היסטורי של למעלה מ-213,000 בחודש יולי !.

בהתאם לכך הממשל טען כי היו "רק" 164,000 מפגשים בגבול בחודש אוקטובר - נתון שמורגן מטיל ספק רב במהימנותו.

"חשוב שהעם האמריקאי יבין מה המספרים החדשים האלה אומרים ומה הם לא", קבע.

נתוני אוקטובר "מראים בבירור שמשבר הגבול של ממשל ביידן נמצא בעיצומו ונשאר קטסטרופלי ברמה היסטורית. יותר מ-164,000 תפיסות הם מספר הרסני - גבוה ב-20,000 מהחודש הכי הגרוע של המשבר ב-2019", לטענתו.

במהלך דיון בסנאט בסוף השבוע, השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מאיורקס, טען כי אין בידו הערכה לגבי מספר המהגרים שזוהו על ידי רשויות הגבול השנה ושהצליחו לעבור את הגבול מבלי להיתפס בכלל.

מדובר אם כן בנתון נוסף שלא נלקח בחשבון בנתוני ה-CBP הרשמיים.

כידוע ממשל ביידן מאפשר לפחות ל-90% מהמהגרים הבלתי חוקיים להישאר על אדמת ארה"ב.

מאיורקס גם אמר לוועדת המשפט של הסנאט שהוא מצפה שיותר משני מיליון בני אדם ינסו לחצות את הגבול הדרומי באופן בלתי חוקי עד סוף 2021.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE