הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף: מסמכים מראים שביל גייטס תרם 319 מיליון דולרים לגופי תקשורת
לא רק תרומה למחקרים ביולוגים, לפיתוח חקלאות, או לפיתוח חיסונים הם תחומיו של המיליארדר, נראה כי גם חלוקת מאות מיליוני דולרים לפרויקטים שאפתניים של עיצוב דעת קהל הינה מנת חלקו של מייסד מיקרוסופט

עד לגירושיו המבולגנים ביל גייטס נהנה מ'כרטיס-חופשי' במדיה הממוסדת של ארה"ב - ובשל כך גם בעולם כולו.

עד לא מזמן הוא בדרך כלל הוצג כחנון חביב המבקש באופן רומנטי ונואש להציל את העולם באמצעות פרויקטים גלובליים ושאפתניים תוך שמודגש כי המייסד השותף של מיקרוסופט הוא אדם עד כדי כך טוב עד שהגרדיאן הלונדוני אף כינה אותו באופן בלתי אירוני בעליל כ-"סיינט-ביל" (ביל הקדוש).

ובעוד אימפריות התקשורת של מיליארדרים אחרים ידועים באופן יחסי (כגון בעלותו של ג'ף בזוס על הוושינגטון פוסט), המידה בה מזומניו של גייטס החתימו את נוף התקשורת המודרני טרם נחשפו - עד עתה.

כיום, לאחר מיון של למעלה מ-30,000 מענקים בודדים, אתר MintPress חושף כי קרן ביל ומלינדה גייטס (BMGF) תרמה למעלה מ-300 מיליון דולר למימון פרויקטים הקשורים במדיה ותקשורת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: NEW YORK TIMSES)

מקבלי המזומנים כוללים רבים מאמצעי התקשורת החשובים ביותר באמריקה, כולל CNN, NBC, NPR, PBS ומגזין האטלנטיק האולטרה ליברלי המקורב לברק אובמה.

גייטס גם נתן חסות למספר עצום של ארגונים זרים משפיעים ביותר, כולל BBC, The Guardian, The Financial Times ו-The Daily Telegraph בבריטניה; ועיתונים בולטים ביבשת אירופה כמו Le Monde (צרפת), Der Spiegel (גרמניה) ו El País (ספרד); לצד גופי שידור עולמיים גדולים כאל-ג'זירה.

ביחד, התרומות מסתכמות ב-166,216,526 דולר לערוצי תקשורת ועוד סכום מקביל ודומה לפרויקטי תקשורת אחרים.

הכספים הופנו בדרך כלל לנושאים הקרובים לליבו של גייטס.

לדוגמה, מענק ל-CNN בסך 3.6 מיליון דולר הלך ל"דיווח על שוויון בין המינים עם התמקדות מיוחדת במדינות הפחות מפותחות, והפקת עיתון על אי השוויון היומיומי שסבלו נשים ונערות ברחבי העולם".

ה-Texas Tribune לדוגמה קיבל מיליונים במטרה "להגביר את המודעות הציבורית והמעורבות בנושאי רפורמה בחינוך בטקסס".

בהתחשב בכך שגייטס הוא אחד מהתומכים הנלהבים ביותר של בתי הספר מסוג צ'רטר, ציניקן עשוי לפרש זאת כשתילת תעמולה פרו-תאגידית של בתי ספר צ'רטר בתקשורת, במסווה של דיווח חדשותי אובייקטיבי.

קרן גייטס גם נתנה כמעט 63 מיליון דולר לעמותות צדקה הקשורות לאמצעי תקשורת גדולים, כולל כמעט 53 מיליון דולר ל-BBC Media Action, יותר מ-9 מיליון דולר ל-Staying Alive Foundation של MTV ומיליון דולר ל-The New York Times Nediest Causes Fund.

גייטס ממשיך לתרום לרשת רחבה של מרכזי עיתונות חוקרת, בסכום כולל של קצת יותר מ-38 מיליון דולר, יותר ממחציתם הלכו למרכז הבינלאומי לעיתונאים שבסיסו ב-DC כדי להרחיב ולפתח מדיה אפריקאית.

במקביל תרם גייטס עשרות מיליוני דולרים למחלקות לתקשורת ומדיה במספר אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב.

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE