הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאוצ'י מעריך: ילדים מתחת לגיל 5 יוכלו להתחסן בתחילת השנה הבאה
היועץ הבכיר בבית הלבן מאמין כי הניסויים הקליניים יסתיימו בקרוב, והחיסון עבור קבוצת גילים זו תהיה זמינה החל מהרבעות הראשון של 2022

ילדים מתחת לגיל 5 הם קבוצת האוכלוסייה היחידה שעדיין לא יכולה לקבל חיסון נגד הקורונה, אבל ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר בבית הלבן למאבק בנגיף, אמר כי הם, וההורים, לא יצטרכו לחכות עוד הרבה זמן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בקרוב חיסון לילדים מתחת לגיל 5 (צילום: Shutterstock)

 

"אני מקווה שבתוך פרק זמן קצר למדי, ככל הנראה תחילת השנה הבאה, ברבעון הראשון של 2022, זה יהיה זמין עבורם", אמר פאוצ'י ל-Insider, אך הסתייג במהירות כי אין לדעת בוודאות שזה יקרה בזמן שהוא חושב. "אני לא יכול להבטיח את זה, חייב לעשות את הניסוי הקליני".

נראה שפייזר היא המובילה במרוץ לפיתוח חיסון עבור תינוקות ופעוטות, והניסויים עבורם נמצאים בעיצומם. מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון גם נמצאות בשלבי פיתוח חיסון לילדים, אבל מודרנה עדיין בשלב גיוס ילדים בגילי שישה חודשים עד 6 שנים, בעוד שלג'ונסון אנד ג'ונסון היו כמה עיכובים רגולטוריים והיא עדיין בודקת את החיסון אצל קטינים בני 12 עד 17.

מוקדם יותר השנה, פייזר הציעה שייתכן ואישור שימוש חירום יוגש למנהל המזון והתרופות האמריקני עד סוף נובמבר, לילדים בקבוצות גיל של שישה חודשים עד שנתיים. אבל פייזר טרם הגישה את כל נתוני הניסויים הקליניים ל-FDA עבור ילדים מתחת לגיל 5.

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

בשלב מסוים, ככל הנראה, חיסוני קורונה יומלצו עבור כל הילדים. מחקרים רבים הראו כי אמהות מחוסנות מעבירות הגנה מסוימת עבור התינוקות שלהן בחודשים הראשונים לחייהם, זאת דרך חבל הטבור וחלב האם.

בינתיים, על פי נתונים פדרליים, יותר מ-2 מיליון ילדים בני 5 עד 11 קיבלו את זריקת החיסון הראשונה שלהם. זאת, שבועיים לאחר שרשויות הבריאות ברחבי ארצות הברית החלו לחסן בני 5 ומעלה, פחות מ-24 שעות לאחר שהאישורים הסופיים התקבלו מה-FDA וה-CDC.

מנת החיסון המותאמת לילדים בני 5 עד 11, מכילה כשליש ממנת החיסון שניתנה לאוכלוסייה הבוגרת, ובחודש שעבר נחשף כי הממשל רכש 28 מיליון מנות מסוג זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE