הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה הפכה למדינה הראשונה עם חוקים רשמיים המגנים על עובדים מחובת החיסונים
רון דה-סנטיס חתם על הצעות החוק, אשר למעשה מאפשרות להטיל קנסות על חברות שדורשות מעובדים חיסון נגד הקורונה כתנאי להעסקתם. "עלינו האחריות להגן על פרנסת התושבים"

המושל רון דה-סנטיס חתם ביום חמישי על ארבע הצעות חוק אשר מגנות על עובדים שמסרבים להתחסן נגד הקורונה, ולמעשה הפך את פלורידה למדינה הראשונה בארצות הברית עם חוק רשמי המאפשר להטיל קנסות על חברות שדורשות חיסון כתנאי העסקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

הצעות החוק התקבלו במהלך ישיבת חקיקה מיוחדת שכינס המושל הרפובליקני, כדי להילחם בחובת החיסונים של הממשל הפדרלי. "אמרתי לתושבי פלורידה שנגן על מקום העבודה שלהם, והיום קבענו את זה בחוק", אמר דה-סנטיס בהצהרה. "אף אחד לא צריך לאבד את העבודה שלו בגלל חובות חיסונים נוקשות, ועלינו האחריות להגן על פרנסתם של תושבי המדינה".

"אנחנו מכבדים את חירותם האינדיבידואלית של אנשים במדינה הזו. זו בחירה אישית, וזו הגישה המבוססת על המדע, לומר שזו צריכה להיות בחירה אישית", הוסיף המושל.

החוקים החדשים אוסרים למעשה על עסקים להטיל חובת חיסון, ודורשים מהמושל לבנות תוכנית להוציא את פלורידה מהפיקוח הפדרלי של מנהל הבטיחות והבריאות בעודה, ולפתח תוכנית מקומית לבטיחות עובדים.

בעל עסק אשר יפטר עובד בגין מצב החיסון שלו, עלול לעמוד בפני קנסות של 10,000 דולר לכל הפרה, אם בבית העסק יש פחות ממאה עובדים. אם יש יותר, הקנס יעמוד על 50,000 דולר. כמו כן, עסקים יכולים להימנע מהקנסות אם הם מחזירים את העובד לתפקיד.

 

הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

 

הסנטור דני ברג'ס, שנתן חסות לחקיקה, אמר כי היא "מאזנת באופן הולם את זכויותיהם של אנשים לקבל החלטות משלהם בנוגע לבריאות".

כצפוי, הדמוקרטים במדינה התנגדו להצעות החוק. "האם הצעת החוק הזו באמת מנסה לשמור על ביטחונם של תושבי פלורידה, או שהיא נועדה לפתוח בקמפיין נשיאותי עבור המושל שלנו?", שאלה נציגת המדינה הדמוקרטית, אנג'י ניקסון.

מדיניות ממשל ביידן אינה מחייבת עסקים לפטר עובדים שאינם פועלים לפי הצו הפדרלי, ומשאירה את שיקול הדעת לבעל העסק. עם זאת, מנהל הבריאות והבטיחות התעסוקתית פרסם באתר כי חופשה וסיום עבודה ללא תשלום הן דוגמאות להשלכות אפשריות נגד עובדים שלא התחסנו.

בחקיקה החדשה צוינה החסינות הטבעית נגד הקורונה בקרב אנשים שנדבקו והחלימו, אשר נותנת להם פטור מידי מכל חובה. "אנחנו מכירים בחסינות טבעית", אמר דה-סנטיס, "לא משנה מה מעסיק פרטי רוצה לעשות, אתה פטור אוטומטית בגלל החסינות הטבעית".

זאת בניגוד לממשל ביידן, שעל פי המדיניות שלו אנשים שהחלימו מהווירוס אינם פטורים מדרישת החיסון, ובמידה שהם מסרבים, הם יצטרכו לעבור בדיקות שבועיות על מנת להיכנס למקום העבודה.

כאמור, מושל פלורידה מתנגד בולט נגד המדיניות של ממשל ביידן. הוא הגיש תביעה על חובת החיסונים, וכבר העניש מחוזות שיישמו את המדיניות הזו. בחודש שעבר, כזכור, מחלקת הבריאות של פלורידה קנסה את מחוז ליאון ב-3.5 מיליון דולר על כך שדרשה מהעובדים להתחסן נגד הנגיף, בטענה כי המחוז הפר את האיסור של המדינה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE