הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין עקפה את ארצות הברית – והפכה למדינה העשירה בעולם
על פי דו"ח של מקנזי ושות', ב-20 שנים האחרונות העושר של סין זינק ל-120 טריליון דולר, במונחים של שווי נקי, כאשר לארצות הברית יש 30 טריליון דולר פחות

העושר העולמי שילש את עצמו במהלך שני העשורים האחרונים, כאשר סין מובילה ולמעשה עקפה את ארצות הברית – כך דווח בבלומברג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סין המדינה העשירה בעולם (צילום: Shutterstock)

 

הדו"ח של מקינזי ושות', מתאגידי הייעוץ האסטרטגי הגדולים בעולם, בוחן את המאזנים הלאומיים של עשר מדינות המייצגות יותר מ-60% מההכנסות בעולם. השווי הנקי העולמי עלה ל-514 טריליון דולר בשנת 2020, כאשר בשנת 2000 הסכום עמד על 156 טריליון דולר.

בראיון ל'בלומברג', יאן מישקה, שותך במכון מקינזי שבציריך, אמר: "עכשיו אנחנו עשירים יותר ממה שהיינו פעם".

אך ממצא שעשוי להדאיג אנשים, או דווקא לעודד אותם, מראה שסין נמצאת כעת בראש הרשימה העולמית, ומהווה כמעט שליש מהגידול.

בשנת 2020, העושר של סין זינק ל-120 טריליון דולר, זאת לעומת טריליון בשנת 2000. כלומר, העושר של סין גדל ב-113 טירליון דולר במשך 20 שנה והביא אותה להיות עשירה יותר מארצות הברית, במונחים של שווי נקי.

במהלך אותה תקופה, השווי הנקי של ארצות הברית הכפיל את עצמו הגיע ל-90 טריליון דולר.

 

נשיאי ארצות הברית וסין 

 

על פי הדו"ח של מקינזי ושות', גם במדינה הקומוניסטית וגם בזו שחרטה על דגלה חופש, יותר משני שלישים מהעושר מוחזק על ידי 10% משקי הבית העשירים, והמספר גדל.

כמו כן, הדו"ח מציין כי 68% מהשווי הנקי העולמי נמצא בנדל"ן, והיתרה מוחזקת בנכסים כמו תשתיות, מכונות וציוד. נכסים בלתי מוחשיים, כמו קניין רוחני ופטנטים, מהווים גם כמות קטנה מהשווי הנקי העולמי.

מישקה אמר לבלומברג כי יש חשש מהדפוס שבו השווי הנקי העולמי גדל, והדגיש עד כמה מחירי הנדל"ן הגבוהים תרמו לכך. לדבריו, "השווי הנקי באמצעות עליות מחירים מעבר ומעבר לאינפלציה, מוטל בספר בכל כך הרבה מובנים. זה מגיע עם כל מיני תופעות לוואי".

לדוגמה, הוא ממשיך, עליית ערכי הנדל"ן הופכים את זה לכמעט בלתי אפשרי עבור כל כך הרבה אנשים לקנות בתים. זה גם מעלה את הסיכון למשבר פיננסי, כמו שאירע ב-2008, מכיוון שאנשים נאלצים ללוות יותר כדי לרכוש בית.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE