הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיירת מהגרים חדשה החלה לצעוד ממקסיקו לארצות הברית
בזמן שהרשויות המקומיות עוד בולמות את הקבוצה הקודמת, כ-2,000 איש, רובם ממרכז אמריקה והאיטי, החלו לעשות את דרכם מהעיר טאפאצ'ולה אל עבר הגבול בצפון המדינה

בעוד נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, פתח בשיחות עם עמיתיו בוושינגטון בנושא משבר ההגירה, שיירת מהגרים חדשה התאגדה ויצאה ביום חמישי מדרום המדינה אל כיוון גבול ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כ-2,000 מהגרים, רובם ממרכז אמריקה והאיטי, התאספו יחדיו בעיר טאפאצ'ולה, בעודם נושאים את החפצים שלהם בתרמילים, עם ילדים קטנים רוכבים על כתפי הוריהם או יושבים בעגלות. המשטרה המקומית שלטה בתנועה, בזמן שהמגרים הלכו לכיוון פתאי העיר, אך הכוחות לא ניסו לעצור אותם.

לואיס גרסיה וילגרין, פעיל זכויות אדם ואחד ממארגני השיירה, אמר כי "המהגרים במצב רוח מרומם, ואנחנו מאמינים שהרשויות לא מתכוונות לעצור אותנו".

אחד הצועדים בשיירה, אלכס לייבה מהונדורס, אמר שהוא הצטרף לשיירה הזו לאחר שמאמציו הקודמים לא צלחו. לייבה היה בקבוצת המהגרים הקודמת, שיצאה לכיוון ארה"ב ב-23 באוקטובר, אבל הוא חלה ונאלץ להישאר במקומו. סוכני ההגירה המקסיקניים שלחו אותו בחזרה לטאפאצ'ולה, שם, במקביל, הוא החל בתהליך בקש מקלט במקסיקו.

"המדינה שלי נמצאת במצב הגרוע ביותר, מבחינה כלכלית, פשע ורעב", סיפר לייבה. "אין לימודים, אין חינוך לילדים. זו הסיבה שאשתי ואני החלטנו לנסות להשיג את המטרה שלנו", להגיע לחיים טובים יותר.

 

צועדים אל גבול ארה"ב (צילום: AFP)

 

כזכור, השיירה הקודמת יצאה לקראת סוף אוקטובר, ומנתה אז 4,000 איש. כעת היא נמצאת בדרום מדינת וארקרוז, והיא הצטמצמה לכ-800 בני אדם. חלקם קיבלו מסמכים אשר מעניקים להם אישור מגורים זמני במקסיקו, ואחרים מתכננים להמשיך את דרכם לארצות הברית.

גרסיה וילגרין אמר כי המהגרים דורשים מסמכים שיאפשרו להם להיות ברחבי מקסיקו, בעוד הרשויות במדינה מסתמכות על אסטרטגיית בלימה המהגרים עוד בחלק הדרומי של המדינה, זאת כדי להקל על הלחץ בגבול ארה"ב.

אך גרסיה וילגרין אמר שאפילו מהגרים שקיבלו אשרות הומניטריות שאמורות לאפשר להם לחצות את מקסיקו, נעצרו על ידי סוכני ההדירה ונשלחו חזרה לדרום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE