הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת חוק לאי הפללה של קנאביס: "המקום היחיד שהנושא במחלוקת – זה בוושינגטון הבירה"
הרפובליקנית ננסי מייס הציגה את החקיקה אשר מטרתה לבטל את ההפללה ברמה הפדרלית, ולאפשר לכל מדינה לקבוע את החוקים שלה – מבלי חשש מנקמה ממסדית

הנציגה הרפובליקנית ננסי מייס (קרוליינה הדרומית), הציגה השבוע חקיקה עבור דה-קרימינליזציה פדרלית של מריחואנה – צעד שלדבריה ייתן למדינות חופש להעביר את החוקים והתקנות שלהן, מבלי לחשוש מתגובות נגד מהממשל הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה בעד לגליזציה של קנאביס, וושינגטון 2016 (צילום: Shutterstock)

 

בראיון ל'יהאו ניוז', מייס אמרה כי היא בנתה את הצעת החוק כך שיתאים לתמיכה משתי המפלגות, וכך היא מקווה שיקרה. "אנשים יודעים שהגיע הזמן שנעשה זאת, זה לא נושא שנמצא במחלוקת. המקום היחיד שהוא נמצא במחלוקת זה בוושינגון הבירה. הרוב הגדול בארצות הברית, בערך 70%, מסכים שזה צריך לקרות".

מייס הסבירה במסיבת עיתונאים, שמטרת החוק הוא להסדיר את המריחואנה בדומה לאלכוהול, ולאסור את השימוש בה לכל מי שמתחת לגיל 21.

הצעד יבטל את ההפללה של המריחואנה ברמה הפדרלית, מכשול עבור הרבה מדינות אשר מפחדות להעביר לגליזציה בעצמן. אבל, לדבריה של מייס, ההחלטה לא תשה את ההגבלות ברמה המקומית – כלומר מדינות עדיין יקבעו את החוקים שלהן. "זה מגן על החוקים והרפורמות הייחודיות של כל מדינה", אמרה. "זה לוקח בחשבון, ברמה הפדרלית, שכל מדינה היא שונה".

הצעת החוק תטפל ברגולציה של מריחואנה, תעניק למשרד החקלאות שליטה על מגדלי הקנאביס, בעוד שהלשכה האמריקנית לאלכוהול, טבק, כלי נשק וחומרי נפץ – תפקח על התעשייה כולה. מריחואנה רפואית תהיה מוסדרת על ידי מנהל המזון והתרופות.

 

הצעת חוק חדשה לאי הפללה של קנאביס (צילום: Shutterstock)

 

כמו כן, יהיה מס פדרלי של 3% על כל מוצרי הקנאביס, כאשר ההכנסות יעברו לעסקים קטנים, להסבות מקצועיות ולגורמי אכיפת החוק ושירותי בריאות הנפש. כמו כן, הצעד יבטל עבירות לא אלימות הקשורות לקנאביס בלבד.

הצעד, שמייס מקווה שיזכה לתמיכה נרחבת בממשל האמריקני, כבר נתקל בביקורת מצד שמרנים במדינת מולדתה, שחלקם נשבעו כי יתנגדו בכל תוקף לכל מאמץ ללגליזציה. במדינה, המחוקקים העבירו רק הצעת חוק אחת הקשורה למריחואנה, אשר מתירה מרשמים למוצרי CBD.

דייב ווילסון, למשל, נשיא 'משפחת פלמטו' – ארגון לוביסטי נוצרי-שמרני, כינה את המריחואנה כ"סם הכניסה מספר אחת למשבר האופיואידים המתפוצץ במדינתו", והזהיר כי המאמצים לבטל את ההפללה על הצמח "יחמירו את המשבר הזה".

התמיכה האמריקנית בלגליזציה של מריחואנה גדלה, מה שאולי מסמן צורך בשינוי לאומי בעוד יותר ויותר מדינות אימצו את הקנאביס לטיפול רפואי או לשימוש בפנאי. על פי סקר של 'גאלופ' שנערך מוקדם יותר השנה, יותר משניים מכל שלושה אמריקנים תומכים בלגליזציה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE