הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה מגנה את ההצעה האמריקנית להפסיק את ההכרה בפוטין כנשיא: "אבסורד"
מחוקקים דורשים מוושינגטון לנקוט בצעדים דיפלומטיים נגד פוטין אם ימשיך לכהונה נוספת בבחירות 2024. הקרמלין: "הפעם האמריקנים החלו להתערב מוקדם בבחירות"

רוסיה גינתה את ההצעה שהגישו מחוקקים אמריקנים, לפיה ארצות הברית תפסיק להכיר בוולדימיר פוטין כנשיא אם יישאר בשלטון לאחר 2024. הקרמלין כינה את ההצעה "אבסורדית" ותיאר זאת כהתערבות בענייני רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

 

כהונתו של פוטין אמורה להסתיים ב-2024, אך הוא יכול להמשיך לשתי קדנציות נוספות במסגרת תיקונים חוקתיים שהעביר במהלך כהונתו, כאשר על פי החוקים הקודמים הוא לא היה יכול להתמודד שוב לנשיאות.

שני חברי קונגרס אמריקנים הגישו לאחרונה תלונה הטוענת שהתיקונים שהעביר פוטין הם לא חוקיים, וכל ניסיון שלו להישאר בתפקידו אחרי מאי 2024, "יצדיק אי הכרה מצד ארצות הברית". כך נכתב בהצהרה של חבר הקונגרס סטיב כהן.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, גינה את הדברים ואמר כי "בכל פעם שאנחנו חושבים שאין דבר יותר אבסורדי, תוקפני, לא ידידותי ולא בונה שיכול להגיע מהצד הזה של האוקיינוס, בכל פעם, למרבה הצער, אנחנו טועים".

"זו הוכחה מושלמת, לא רק לרוסיה אלא לכל מדינות העולם, שארצות הברית מתערבת באופן רשמי בענייני הפנים של מדינות אחרות", הוסיף פסקוב, והגיש כי בחירת הנשיא ברוסיה תלויה בתושבי המדינה.

קונסטנטין קוסאצ'ב, סגן יו"ר הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, אמר שההחלטה של המחוקקים האמריקנים היא "פרובוקציה שנועדה לשבש את הנורמליזציה ביחסים". "האמריקנים התחילו הפעם להתערב די מוקדם בבחירות לנשיאות", כתב בפייסבוק.

ביום חמישי האחרון, הנשיא הרוסי תיאר את יחסי וושינגטון-מוסקבה כ"לא מספקים", אך הוסיף כי הוא פתוח לדיאלוג. נוסף לכך, הקרמלין העלה את האפשרות לקיום פסגה שנייה בין פוטין לנשיא האמריקני ג'ו ביידן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE