הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יקר להחזיק אוטו": מחירי הרכב בארה"ב מזנקים לשמיים - "45% עלייה במחירי יד-שנייה מאז תחילת המגיפה"
"לא מה שהיה פעם", אם בעבר הוצאות הרכב בארה"ב היו גורם משני ברשימת ההוצאות החודשיות נראה כי לאור העלייה במחירי הדלק, ועתה גם העלייה במחירי הרכב, על אמריקאים רבים יהיה צורך לבצע חישוב מחדש בכל הנוגע לאקסיומה הזו

לאחר הקפיצה במחירי הממד לצרכן בשבוע שעבר, הדיון הגדול על האינפלציה ממשיך לשלוט בכותרות.

ממשל ביידן וחברי הפדרל ריזרב התעקשו שהאינפלציה היא חולפת.  אבל נתוני המחירים של מכוניות משומשות חדשות מראים שהמחירים ממשיכים לנסוק, מה שמצביע על כך שהאינפלציה היא הכל מלבד חולפת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל מי שקונה מכונית משומשת מאז החלה המגיפה נפגע ממחירים גבוהים במיוחד, כאשר שרשראות אספקה ​​תקועות והמחסור בשבבים מכווץ את תפוקת המכוניות החדשות ודוחף צרכנים לשווקים משניים.

מדד מנהיים, שהינו מדד מחירי הרכב המשומשים הסיטונאי המוכר ביותר על ידי אנליסטים פיננסיים הראה שמחירי המכוניות המשומשות עלו ב-4.9% ב-15 הימים הראשונים של נובמבר. אך שימו לב לנתון הבא - המדד הכולל זינק ב-44.9% מאז נובמבר 2020.

מהדו"ח עולה כי מחירי המכוניות המשומשות יישארו גבוהים בזמן שיצרניות הרכב ימשיכו להתמודד עם צרות בשרשרת האספקה ​​בשנה הבאה.

סמנכ"ל הכספים של פורד, ג'ון לולר, הזהיר מוקדם יותר החודש שמגבלות האספקה ​​עלולות להימשך עד 2022 ואמר כי "נתמודד עם [בעיות בשרשרת האספקה] לזמן מה".

המשמעות היא שמחירי המכוניות המשומשות עלולים לעלות עוד יותר עד סוף השנה.

הצרכנים יצטרכו להתרגל לשלם 'מחיר-מדבקה' גבוה מאוד עבור מכונית משומשת.

העניים העובדים שציוני האשראי שלהם הוכתמו במהלך השפל של המגיפה ירגישו אף הם בנטל של משומשות יקרות יותר.

אם המחירים ימשיכו להיות גבוהים, המשמעות תהיה שההכנסה של אנשים תלך יותר ויותר לתשלומי המכוניות, ובכך עשויה לגרוע מהוצאות אחרות.

לפי הוושינגטון פוסט, "חברות השכרת רכב הפכו לראשונה לקונות הגדולות של מכוניות משומשות במכירות פומביות. הסיבה לכך היא שהן לא יכולות להשיג מספיק כלי רכב חדשים והם נואשים למלא את ציי הרכב, כך לפי בכירים בתעשייה".

ולא רק חברות השכרת הרכב קונות מכוניות משומשות.

סוחרים ספגו קשיי אספקה בעודם מנסים לשמור על חניוני-המכירה מלאים.

מכיוון שעלויות המכוניות המשומשות חוזרות לעלייה אנכית, הדבר מצביע על כך שלמרכיב המכוניות המשומשות במדד המחירים לצרכן יש עוד מקום לעליה לקראת דצמבר...

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE