הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין בהצהרה חריגה: "המערב לא מתייחס לקווים-האדומים שלנו ברצינות"
התחממות בגזרת אוקראינה, כאוס בגבול בלארוס-פולין, על רקע הסכם צבאי חדש בין אוקראינה ובריטניה מדאיגים את מוסקבה, ופוטין מנצל את ההזדמנות לשטוח את קובלנותיו על יחס המערב למעצמת הגרעין

מוקדם יותר השבוע, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שמעצמות המערב מתייחסות בקלות רבה מדי ל"קווים האדומים" של מוסקבה.

"אנחנו כל הזמן מביעים את החששות שלנו לגבי זה, מדברים על קווים אדומים, אבל אנחנו מבינים שלשותפים שלנו - איך אגיד את זה בעדינות - יש גישה מאוד שטחית לכל האזהרות והדיבורים שלנו על קווים אדומים", אמר פוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP /GETTY)

המנהיג הרוסי הזהיר את נאט"ו מפני הרחבת שיתוף הפעולה עם אוקראינה, אך מדינות נאט"ו ממשיכות לעשות זאת כשהשבוע בריטניה חתמה על  הסכם חדש של הצי עם קייב לבניית ספינות מלחמה עבור שכנתה של רוסיה.

אל-ג'זירה פירט כי "פוטין אמר שרוסיה צריכה לחפש ערבויות ארוכות טווח לביטחונה מהמערב אך לא נראה כי הדבר הולך וקורה. במקביל הטון התחדד בשבועות האחרונים כאשר קייב ומדינות החברות בנאט"ו העלו חששות מפני חידוש תנועות חיילים רוסים ליד גבולה עם אוקראינה לאחר שמוסקבה ערכה משחקי מלחמה באזור מוקדם יותר השנה".

ארה"ב ונאט"ו הגבירו את הפעילות הצבאית בים השחור, שמוסקבה רואה בה כפרובוקציה גדולה.

פוטין תיאר את הפעילות הזו כ"חוצת גבולות" ואמר שמפציץ אסטרטגי מערבי טס לאחרונה בטווח של 20 ק"מ (12.5 מייל) מגבולות רוסיה.

מפציצי B1-B אמריקאים טסו לאחרונה מעל הים השחור, אך לא ברור עד כמה הם היו קרובים לשטח הרוסי.

פוטין הוסיף כי נאט"ו השמידה את כל המנגנונים לדיאלוג עם מוסקבה וכי הברית הצבאית הצפון-אטלנטית גירשה לאחרונה דיפלומטים ממשימת רוסיה לנאט"ו בבריסל, וכי מוסקבה הגיבה בתגובה בסגירת נציגות כוח המשימה.


נשיא רוסיה תיאר את היחסים עם ארה"ב כ"לא מספקים", אך אמר שהוא פתוח לשיחות נוספות.

"עם זאת, אני רוצה לומר שוב, אנחנו פתוחים למגעים ולהחלפת דעות, לדיאלוג בונה", אמר.

פסגה נוספת בין נשיא רוסיה וארה"ב אמורה להיערך בחודשים הקרובים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE