הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: כך חברת ההשקעות של האנטר ביידן עזרה לממשלה הסינית
בנו של הנשיא סייע לסינים לרכוש מכרה העשיר במינרל עיקרי לייצור סוללות למכוניות חשמליות, בעוד שע"פ הבית הלבן, מדובר "בפגיעה לעתיד תעשיית הרכב של ארה"ב"

חברת ההשקעות של האנטר ביידן סייעה בשנת 2016 בעסקה גדולה, שהעניקה לחברה סינית הנתמכת על ידי הממשלה הקומוניסטית שליטה במכרה אפריקאי ענק העשיר בקובלט – מינרל חיוני לייצור סוללות למכוניות חשמליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האנטר ביידן (צילום: Getty Images)

 

העסקה, שדווחה לראשונה במהלך מסע הבחירות של ביידן האב לנשיאות 2020, עלתה שוב לכותרות ב"ניו יורק טיימס" בעוד הקונגרס קרוב לאישור תוכנית ההוצאה החברתית של הנשיא ביידן בסך 2 טריליון דולר, אשר מייעדת מיליארדי דולרים לקידום כלי רכב חשמליים.

בשנת 2016, כאמור, חברת ההשקעות שהוקמה על ידי ביידן, עם שני שותפים אמריקנים ומספר שותפים סינים, סייעה לבצע עסקה מורכבת בסך 3.8 מיליארד דולר, שהבירה 80% ממכרה הקובלט שבקונגו, מחברה אמריקנית לחברה סינית אשר נתמכת על ידי הממשלה בבייג'ינג. באותה תקופה, ביידן האב כיהן כסגן נשיא ארצות הברית.

המכרה הוא אחד המקורות הגדולים בעולם לקובלט, והשליטה של סין במינרל "היא פגיעה לעתיד תעשיית הרכב המקומית של ארצות הברית", כך דיווח הבית הלבן בחודש יוני.

 

המכרה שנרכש על ידי החברה סינית בסיוע האנטר ביידן (צילום: רויטרס)

 

דוברת הבית הלבן אמרה שהנשיא לא ידע על מעורבותו של בנו במכירה.

על פי ה'טיימס', ביידן הבן החזיק ב-10% מהחברה. אך עורך דינו, כריס קלארק, אמר שהוא "כבר לא מחזיק בשום עניין, במשירין או בעקיפים, בחברה". כמו כן, הרישומים הסיניים מצביעים על כך שביידן לא היה חבר במועצת המנהלים החל מאפריל 2020.

עם זאת, בתחקיר שנערך באפריל 2021 על ידי רשת 'פוקס ניוז', נחשף כי ביידן המשיך להחזיק במניות בחברה. כאשר נשאלה על כך, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, ענתה כי ביידן "פועל כדי לשחרר את ההשקעה שלו, אבל אני אדגיש – הוא אזרח פרטי. הייתי מפנה אותך אליו או לעורכי הדין שלו כדי לקבל עדכון".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE