הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החלטה מקוממת: בן 20 הודה באונס ותקיפה מינית - ולא יכנס לכלא
למרות ההודאה וחרף העובדה שהפר את את תנאי תקופת המבחן שהוטלו עליו, ביהמ"ש בניו יורק בחר בעונש קל בלבד עבור כריס בלטר. השופט הסביר: "נאבקתי עם ההחלטה, אפילו התפללתי, אך לדעתי כל ענישה שכוללת מאסר אינה ראויה"

צעיר בן 20 שהודה בתקיפה מינית ובאונס של ארבע בנות לא ירצה עונש מאסר בפועל, ובמקום הוטלו עליו שמונה שנות תקופת מבחן. כך נקבע בשבוע שעבר בבית המשפט בניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כריסטופר בלטר הודה בכל המיוחס לו בכתב האישום - לרבות שני סעיפים של התעללות מינית מדרגה שנייה ואונס מדרגה שלישית - אך בית המשפט במחוז ניאגרה (צפונית לעיר באפלו קבע כי תקופת המבחן ורישומו של בטלר כעבריין מין מהווים ענישה ראויה.

לפי הדיווחים, התקיפות המיניות אירעו בין השנים 2017 ל-2018 בביתו של בלטר במחוז. קורבנותיו היו שתי צעירות (אז בנות 15 ו-16), ובטלר עצמו נעצר והואשם בסדרת הפשעים לפני שלוש שנים, כאשר היה בן 17.

בשל גילו, בזמנו הוחלט שבלטר יעבור תקופת מבחן בת שנתיים, ובמידה שישלים את תקופה זו ביהמ"ש אף הסכים שלא יירשם כעבריין מין. בפועל, הוא הפר את תקופת המבחן כאשר עקף תוכנה שהותקנה במחשב (כחלק מתקופת המבחן) כדי לצפות בסרטים פורנוגרפיים.

 

כריסטופר בלטר, בשבוע שעבר בביהמ"ש בצפון ניו יורק

 

למרות זאת, השופט מתיו מרפי בחר שלא להחמיר עם בלטר: "נאבקתי עם ההחלטה הזו, ואני לא מתבייש לומר שאפילו התפללתי כדי להבין מהי הענישה הראויה לתיק הזה", הוא אמר והמשיך, "הייתה פה פגיעה משמעותית בקורבנות, ומספר עבירות בוצעו בתיק הזה. לדעתי כל ענישה שכוללת מאסר אינה ראויה, ולכן אני החלטתי להטיל [על הנאשם] תקופת מבחן".

עוד קודם לכן, רגע לפני החלטת בית המשפט, בלטר עצמו דיבר ואמר: "לאחר טיפולים רבים, הגעתי למצב שבו אני מרגיש בושה וחרטה בעקבות מעשיי, ולאף אחת מכן לא הגיע להיות במצב הזה. אני מקווה שאתן תסגרו את הפצע שאני פתחתי, למרות שאני יודע שהצלקת תישאר ותשמש כתזכורת לאותו ערב".

עורך הדין סטיב כהן, המייצג את אחת מהקורבנות (שביקשו להישאר בעילום שם), התייחס להחלטה: "אני מאוד מאוכזב, ציפיתי לתוצאה שונה לחלוטין. אין לי ספק שהצדק לא נעשה היום. [בלטר] מגיע ממשפחה עשירה ולבנה, והוא הוענש כבגיר ולא כקטין. לא יתכן שאדם בוגר יחמוק ממאסר בעקבות עבירות מסוג זה".

79% לא
21% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE