הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן: כ-3 מיליון התחסנו בבוסטר במהלך סוף השבוע
בכירי הממשל הפדרלי מסרו עדכון ראשון לאחר שזריקת הבוסטר אושרה באופן רשמי ביום שישי האחרון, והסבירו כי כמיליון איש קיבלו את המנה השלישית בכל אחד מהימים האחרונים; במקביל, שיעור המתחסנים בקרב עובדי הממשל (המחוייבים לעשות זאת) ממשיך לעלות

קרוב לשלושה מיליון אמריקאים התחסנו בזריקת בוסטר במהלך שלושת הימים שעברו מאז שרשויות הבריאות הרחיבו את מבצע החיסונים הלאומי, כך אמר הבוקר (שני) ג'ף זיאנטס, מתאם תגובת הממשל הפדרלי למשבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים של כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, בה השתתפו זיאנטס; מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) - ד"ר רושל וולנסקי, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות ויעצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן - ד"ר אנתוני פאוצ'י ועוד.

כאמור, לדבריו של זיאנטס כ-3 מיליון זריקת בוסטר ניתנו במהלך 72 השעות האחרונות, ובכך סך האמריקאים שהתחסנו במנה השלישית מאז חודש ספטמבר האחרון עלה ל-27 מיליון.

 

 

בהמשך, זיאנטס התייחס לכך שהיום הוא היום האחרון שבו עובדי הממשל הפדרלי נדרשים להתחסן. לדבריו, שיעור המתחסנים בקרב עובדי רשות התעופה הפדרלית (FAA) עומד על 99%, בקרב שוטרי סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) על 98% ובקרב עובדי מנהל הביטחון בתעבורה (TSA) על כ-93%.

"כשאנחנו מסתכלים על הנתונים ברמה הפדרלית, דבר אחד ברור: חובת החיסונים עובדת".

 

ג'ף זיאנטס, מתאם תגובת הממשל הפדרלי למשבר הקורונה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ביום שישי האחרון ד"ר וולנסקי אישרה באופן רשמי את מתן חיסוני בוסטר, הן של מודרנה והן של פייזר, לכלל תושבי ארצות הברית מעל גיל 18.

אישור זה התקבל שעות בודדות לאחר שוועדת ה-CDC המליצה פה אחד בעת מתן זריקת הבוסטר, ושעות ספורות לאחר שמנהל המזון והתרופות (FDA) נתן אור ירוק למהלך.

עד אז, רק בני 65 ומעלה, בעלי מחלות רקע, מדוכאי חיסון, נשים בהריון ועוד היו זכאים לקבל את הבוסטר. כעת, לאחר הרחבת מבצע החיסונים, כלל התושבים בני 18 ומעלה זכאים לקבל את המנה השלישית, בתנאי שקיבלו את זריקת החיסון האחרונה לפני לפחות שישה חודשים (פייזר או מודרנה) או חודשיים (ג'ונסון אנד ג'ונסון).

"הוועדה בחנה את המצב הנוכחי של המגפה, את היעילות של החיסונים לאורך זמן ואת הנתונים על אנשים שכבר התחסנו בבוסטר. זריקת הבוסטר מגבירה את רמת ההגנה, הן כנגד הידבקות והן כנגד מחלה קשה, והיא מהווה כלי קריטי במאבק כנגד הנגיף - בייחוד לקראת חגי החורף. בהתאם לראיות המשכנעות, אנחנו ממליצים שלכל בני 18 ומעלה תהיה גישה לזריקת בוסטר", נמסר מה-CDC.

לצד האישור, ב-CDC הדגישו כי הם "מפצירים בבני 50 ומעלה להתחסן בבוסטר בהקדם".

 

שיעור המתחסנים בקרב עובדי ה-TSA עומד על כ-93% (צילום: AP)

 

חשוב להזכיר כי עוד לפני שהתקבלו האישורים מה-FDA וה-CDC ביום שישי האחרון, מדינות וערים רבות ברחבי ארצות הברית כבר החלו להציע את זריקת הבוסטר לבני 18 ומעלה.

כך למשל, מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה הורתה לרשויות המקומיות לחסן במנה שלישית כל תושב שיבקש לקבל את הבוסטר (כאמור, בתנאי שעבר מספיק זמן ממועד קבלת זריקת החיסון הקודמת). מחלקת בריאות הציבור של עיריית ניו יורק הודיעה על מהלך דומה, כמו גם מספר מדינות כגון ארקנסו, ניו מקסיקו וקולורדו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE