הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גורמי ביטחון על הניסוי הצבאי הסיני: הטיל ההיפרסוני נע פי חמישה ממהירות הקול
ככל שהמודיעין האמריקני אוסף עוד נתונים על הניסוי, הוא הופך למודאג יותר מהיכולות של סין הקומוניסטית, שהצליחה לעשות מה שאף מדינה לא עשתה בעבר

מקורות ביטחוניים מודאגים מאוד מהניסוי בטיל ההיפרסוני שביצעה סין בחודש יולי האחרון, אשר הציג טכנולוגיה שאפשרה לירות טיל בזמן טיסה, והוא נע לפחות פי חמישה ממהירות הקול. על פי מומחי מודיעין, אף מדינה אחרת לא הצליחה לערוך ניסוי שכזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צבא סין מציג טיל בליסטי, 2019 (צילום: Getty Images)

 

הניסוי כלל חללית שנושאת ראש נפץ גרעיני, ממנה שוגר טיל בזמן שהיא נסעה מעל ים סין הדרומי.

מומחים מהסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים, DARPA – מחלקה בפנטגון העוסקת בפיתוחים טכנולוגיים צבאיים, עדיין לא בטוחים כיצד הצליחה סין לירות בהצלחה את הטיל ההיפרסוני, בהתחשב בכך שהחללית נסעה במהירויות היפרסוניות. כך אמרו מקורות המודיעין ל'פייננשל טיימס'.

גורמי ההגנה חוקרים את הנתונים מאז הדיווח על הניסוי, שאירע ב-27 ביולי ופורסם לראשונה בחודש שעבר. "ההתפתחות הזו מדאיגה אותנו כמו שהיא צריכה להיות לכל מי שמחפש שלום ויציבות באזור ומחוצה לו", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי. "זה גם מתבסס על הדאגה שלנו לגבי יכולות צבאיות, אחריהן הרפובליקה הסינית ממשיכה לרדוף".

השגרירות הסינית הכחישה את הניסוי בטיל ההיפרסוני, ומסרה כי "אנחנו בכלל לא מעוניינים לקיים מרוץ חימוש עם מדינות אחרות".

הגנרל ג'ון הייטן, סגן יו"ר המטות המשובלים, אמר לרשת סי.בי.אס בשבוע שעבר שאותו טיל "הסתובב ברחבי העולם".

 

הגנרל ג'ון הייטן (צילום: איי.פי)

 

הטיל "הסתובב מסביב לעולם, הורד מכלי טיס היפרסוני שטיס כל הדרך בחזרה לסין, ופגע במטרה בסין", אמר הייטן, שהזהיר כי ההתקדמות הצבאית פירושה שסין תוכל לפתוח במתקפת פתע נגד ארצות הברית. "למה הם בונים את כל היכולת הזאת? זה נראה לי כמו נשק לשימוש ראשון", הוסיף.

מאז 1964, סין מתחייבת כי היא לא תהיה המדינה הראשונה להפעיל נשק גרעיני במקרה של סכסוך. רק בחודש שעבר דווח בעיתון סיני כי בייג'ינג חזרה והדגישה את המדיניות הזאת, אם כי כמה גורמים רשמיים בסין טוענים שיש לחשוב עליה מחדש.

ארצות הברית תמיד סירבה להתחייב כי היא לא תהיה הראשונה תקוף בנשק גרעיני, אך נשבעה לא להשתמש בו נגד מדינות שאין להן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE