הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלחץ מתגבר: 12 מדינות בארה"ב דורשות מבן אנד ג'ריס לבטל את החרם על ישראל
המדינות – בהן מיזורי, אלבמה, פלורידה וטקסס – כתבו ליוניליוור כי ישראל היא מבנות הברית החשובות, וכי אם מטילים עליה חרם, יש לפעול כך גם כלפי רוסיה, איראן וסין

הקצינים המשפטיים הראשיים של 12 מדינות ברחבי ארצות הברית דוחקים בחברת בן אנד ג'ריס לבטל את החרם שלה על השטחים מחוץ לקו הירוק בישראל, ומכנים את המהלך של יצרנית הגלידה כ"מלחמה כלכלית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בן אנד ג'ריס (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ניו יורק, ניו ג'רזי, טקסס, אריזונה ופלורידה הן בין המדינות שכבר הודיעו כי הן מושכות את ההשקעות שלהן על סך מאות מיליוני דולרים מיוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס. זאת לצד אכיפת חוקים נגד תנועת החרם על ישראל, ה-BDS.

כעת, גם מיזורי מפעילה לחץ על יצרנית הגלידה הפופולארית, והתובע הכללי של המדינה, אריק שמיט, שלח מכתב בשם 12 המדינות למנכ"ל יוניליוור, אלן ג'ופ, שם נכתב: "אם יוניליוור כל כך דוגלת בערכים כאלו, למה שלא תכריז על חרם על מדינות כמו סין, רוסיה, פקיסטן, סעודיה, או במיוחד על איראן – שהבטיחה כי היא תשמיד את ישראל".

"יוניליוור ובן אנד ג'ריס צריכים לבטל את החרם שלהם באופן מיידי", נכתב. "אנו, היועצים המשפטיים, כותבים היום כדי להביע את החשש הכבד שלנו מהחלטת יוניליוור לעסוק בחרם על ישראל. לא רק שישראל היא אחת מבנות הברית הקרובות והאמינות ביותר של מדינתו, אלא שהיא גם האומה הדמוקרטית היחידה באזור ומהווה זמן רב ככוח לשלום ויציבות".

במכתב צוין כי 33 מדינות כבר העבירו חוקים נגד ה-BDS, ש"אוסרים השקעה של קרנות פנסיה ציבוריות או הענקת חוזי רכש ממשלתיים לחברות אשר מחרימות את ישראל". כמו כן, נטען כי יוניליוור אינה יכולה להתחמק מאחריות בטענה שבן אנד ג'ריס מנוהלת על ידי דירקטוריון עצמאי שיכול לכפות מעשה "רדיקלי" שכזה בעצמו.

 

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: Shutterstock)

 

המכתב הסתיים עם הפסקה: "בהתאם לחובות האמון הנדרשות מיוניליוור, על פי חוקי ארצות הברית ועל פי חוקי המדינות המיוצגות במכתב זה, אנו קוראים לך לשקול מחדש את ההחלטה שלך ושל חברת הבת שלך להחרים את ישראל".

המכתב נחתם על ידי התובעים הכללים של מיזורי, אלבמה, אריזונה, ארקנסו, פלורידה, אינדיאנה, קנזס, מיסיסיפי, אוקלהומה, טקסס, יוטה ווירג'יניה המערבית.

כזכור, מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול הזהירה לאחרונה את יוניליוור ובן אנד ג'ריס כי היא תאכוף את צו הביצוע האוסר על גופים ממלכתיים להשקיע בחברות העוסקות בחרם נגד ישראל.

יוניליוור נוטה שלא להגיב על הדברים, אך טוענת שוב ושוב כי החרם של בן אנד ג'ריס הוא רק על הגדה המערבית וכי לא מדובר בחרם על ישראל.

"ליוניליוור יש מחויבות חזקה וארוכת שנים לעסק שלנו בישראל. אנחנו מעסיקים כמעט 2,000 עובדים במדינה על פני ארבעת המפעלים והמשרדים הראשיים שלנו, והשקענו כ-250 מיליון דולר שוק הישראלי בעשור האחרון", נמסר מהחברה במכתב שנשלח לאחרונה לבקר המדינה בניו יורק.

35% לא
65% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE