הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוא נמצא בכל מקום ומזיק לגוף שלכם: מחקר חדש חושף הכל אודות פלסטיק
חלקיקי פלסטיק קטנטנים נמצאים בכל מקום, באוויר שאנו נושמים, במים שאנו שותים, ולעיתים גם במזון שאנו אוכלים, גם חושף מחקר חדש בנושא. הנה כל המידע שאתם חייבים לדעת

מאז תחילת השימוש ההמוני בפלסטיק, אי שם באמצע המאה ה-20, כמות הפלסטיק המיוצרת בכל שנה רק הולכת וגדלה. רק בשנה שעברה נוצרו למעלה מ-350 טונות של פלסטיק (משקל כלל אוכלוסיית העולם בערך). הוא אמנם מתפרק, אך בתהליך שלוקח מאות שנים, ועל הדרך הוא גם פולט חלקיקים קטנים המזיקים לנו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במילים אחרות, מעבר לנזק הסביבתי שהפלסטיק גורם בכל רחבי העולם, מחקר חדש חושף כי למעשה, הוא קיים בכל מקום, גם אם אנו לא רואים אותו. אז איפה בדיוק? במוצרי צריכה שונים, במים, בחלב, בבירה, במזון, באוויר, ובקיצור, איפה לא. אותו מחקר חדש חשף כי לחלקיקים הקטנטנים של הפלסטיק יש נטייה להיצמד לקרומי התאים בגופנו, ולגרום לבעיות בתפקוד התקין של התא.

למעשה, ככל שאותם חלקיקים קטנים יותר, כך קל להם יותר לעבור דרך המחסומים השונים בגוף. הם יכולים לחצות מחסומים במערכת העיכול, להיכנס למערכת הדם, ועוד. במהלך המחקר נבדקה מה ההשפעה של אותה חדירה של חלקיקים זעירים של פלסטיק לגופנו. 

נמצא כי כל חלקיק כזה הוביל לעלייה במתח הפיזי של הקרום, מה שעלול להשפיע על התפקוד של החלבונים והתעלות בקרום התא. התוצאה למעשה אומרת כי נוכחות של מיקרופלסטיק מגבירה את המתח בקרום של תאי הדם האדומים, ובכך מערערת את יציבותו. עדיין לא ברור האם הדבר יוביל בהכרח למחלות מסכנות חיים או קיצור תוחלת החיים, אך עדיין, יש מה לעשות בנידון.

הצעד המתבקש, והמשמעותי ביותר יהיה כמובן לצרוך פחות פלסטיק חד פעמי. השימוש בפלסטיק משמש אותנו למספר שניות או דקות, ואז הוא נשאר בעולם במשך עשרות או מאות שנים. לכן, נסו לחשוב על תחליפים אחרים מחומרים מתכלים שונים, ותעשו את השינוי כבר היום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE