הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התביעה בקליפורניה חושפת: החשוד בחטיפת בנו מואשם גם בעבירות מין באחייניתו
בית המשפט במחוז אורנג' נענה לבקשת התביעה וקבע כי ג'ייקוב קלייר יישאר במעצר עד תום ההליכים. במקביל, כתב האישום חושף שאמבר בת ה-16 נפלה קורבן לעבירות מין חמורות ומזעזעות. התביעה: ""בלתי נתפס כיצד החשוד ניצל את הילדים ופגע בהם קשות"

רשויות החוק במחוז אורנג' הגישו אתמול (שני) כתב אישום חמור כנגד ג'ייקוב קלייר, שנעצר בשבוע שעבר בדרום קליפורניה בחשד שחטף את בנו מטנסי. כתב האישום חושף כי קלייר גם מואשם בעבירות מין חמורות כנגד אחייניתו, אמבר בת ה-16.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ייקוב קלייר בן ה-35, שנעצר בשבוע שעבר במחוז אורנג' (צילום: לשכת החקירות של טנסי / Shutterstock)

 

כזכור, ביום חמישי האחרון לשכת החקירות של טנסי (Tennessee Bureau of Investigation, או TBI) הודיעה כי נואה קלייר בן ה-3 ואמבר קלייר בת ה-16 אותרו בעיר סן קלמנטה שבמחוז אורנג', כיומיים בלבד לאחר שרשויות החוק בדרום קליפורניה פרסמו התראה חטיפת ילד ("אמבר אלרט").

תחילה, רשויות החוק סברו שג'ייקוב חטף את שני הילדים, אך משרד התביעה במחוז אורנג' הודיע שהוא מואשם בסעיף אחד של חטיפה (של בנו, נואה). עם זאת, קלייר בן ה-35 מואשם כעת גם בקיום יחסין מין עם קטינה, קיום יחסי מין אוראליים עם קטינה ועבירת גילוי עריות. 

הנסיבות שהובילו להיעלמותה של אמבר בת ה-16 טרם התבררו, אך ככל הנראה קלייר הצליח לשכנע אותה להצטרף אליו ואל בנו אחרי שטען שהם "יוצאים לחופשה משפחתית".

"בלתי נתפס כיצד החשוד ניצל את הילדים האלה ופגע בהם. מדובר בילדים תמימים, ומעשיו האנוכיים של החשוד הובילו לכך שילד קטן נלקח מאמו ונערה צעירה איבדה את תמימותה", מסר התובע הראשי במחוז, טוד שפיצר, "משרדי יעשה ככל הניתן כדי למנוע את הפגיעה בילדים נוספים".

עוד הסביר שפיצר כי ביהמ"ש נענה לבקשת משרדו וקבע כי קלייר לא ישוחרר בערבות עד תום ההליכים נגדו.

 

ג'וליה בונין ושריף מחוז אורנג', דון בארנס (משמאל), לצדם של נואה ואמבר קלייר שאותרו בשבוע שעבר (צילום: משרד השריף במחוז אורנג')

 

כאמור, שני הילדים - נואה ואמבר - נמצאו בריאים ושלמים ביום חמישי האחרון, בזכות ערנותה של ג'וליה בונין, שהסיעה את בנה לבית ספרו בבוקר יום חמישי כאשר נתקלה בשני הילדים הנעדרים.

שעות בודדות לאחר מכן, היא השתתפה במסיבת עיתונאים שבה סיפרה שכמעט לא דיווחה למשטרה על המקרה: "אני חושבת שזה חשוב לסמוך על האינסטינקטים ותחושת הבטן במקרים כאלה, כי אני כמעט התעלמתי מהם", היא אמרה.

בונין סיפרה כיצד היא נסעה ברחובת העיר דיינה פוינט, ודקות ספורות לפני שהגיעו לבית הספר היא הבחינה בשלושה בני אדם - גבר ושני ילדים - הדומים למשפחת קלייר: "המשכתי בנסיעה אבל הייתה לי תחושה שזה הם. כשהגענו לבית הספר, שבו גם הייתי אמורה להתנדב באותו בוקר, אמרתי לבן שלי שאני צריכה לחזור למקום שבו ראינו אותם".

בשלב זה, בונין חזרה לאזור: "יצאתי מהאוטו, צילמתי אותם והתקשרתי למשטרה לדווח. חזרתי לאוטו והתחלתי לנסוע לבית ספר, אבל עלתה לי המחשבה שאני צריכה להישאר באזור שבו ראיתי אותם, למקרה שהם ייעלמו".

בעודה מבצעת פניית פרסה כדי לחזור לאזור, בונין קיבלה שיחת טלפון מרשויות החוק, בה התבקשה לפגוש את אנשי משרד השריף בחוף 'דוהיני' בעיר. כאשר הגיעה למקום, ג'ייקוב קלייר כבר היה באזיקים, ושני הילדים ישבו בסמוך:

"זו הייתה תחושה נהדרת", סיפרה בונין והוסיפה, "אני בעצמי אם לילדים, כך שאני הייתי רוצה שמישהו יתערב לו היה מדובר בילדים שלי. לא יכולתי להפסיק לבכות ולרעוד, רק רציתי לחבק את הילדים".

שריף מחוז אורנג', דון בארנס, שיבח את בונין במהלך מסיבת העיתונאים: "אני מבקש להודות לג'וליה בונין, שפעלה לפי תחושת הבטן וסיפקה לנו מידע שהוביל אותנו למר קלייר. ישנם מקרים רבים שבהם אנשים רואים משהו חשוד ולא מדווחים עליהם, וזו דוגמה מצוינת למה שקורה כאשר כן מדווחים".

לסיום, בארנס הוסיף כי בונין פעלה בצורה נכונה כאשר לא ניגשה לקלייר וניסתה להתעמת עמו: "שמענו המון על מה שהיא עשתה, אבל אני גם רוצה להדגיש את הדברים שהיא לא עשתה: באף שלב היא לא סיכנה את עצמה. כך בדיוק זה צריך לקרות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE