הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חנויות "הכל בדולר" עומדות להשתנות: רשת 'דולר טרי' מעלה מחירים
לאחר 35 שנים שבהן רוב המוצרים בסניפי 'דולר טרי' נמכרו בדולר, הרשת הודיעה באופן רשמי על כוונתה לייקר את המוצרים ב-25%. המנכ"ל: "המהלך יאפשר לנו להרחיב את המלאי, להציע מוצרים חדשים ולהחזיר מוצרים שנאלצנו להוריד מהמדפים"

במשך קרוב לארבעה עשורים, רשת 'דולר טרי' (Dollar Tree) הציעה אלפי מוצרים שונים במחיר של דולר אחד, אולם השבוע החברה הודיעה שהיא נאלצת לשנות את מדיניותה, ובקרוב המוצרים הזולים ביותר בחנות יתייקרו ב-25%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף 'דולר טרי' באינדיאנה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת הרשת שפורסמה מוקדם יותר היום (שלישי) הוסבר כי כלל המוצרים שנמכרים בדולר יתייקרו ויימכרו ב-1.25 דולר. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף עד חודש אפריל הקרוב:

"[ההתייקרות] תאפשר לנו להרחיב את המלאי ולהציע מוצרים חדשים", נמסר מהרשת, "המהלך אף יאפשר לנו להחזיר מוצרים שנאלצנו להוריד מהמדפים בגלל שמכירתם בדולר פגעה ברווחים".

מייקל ויטנצקי, מנכ"ל דולר טרי, התייחס אף הוא להחלטה לייקר מוצרים: "הסרת 'מגבלת הדולר' מהווה צעד משמעותי, ואנחנו סבורים שניתן לשפר את חווית הקנייה של הלקוחות. נמשיך לפעול על מנת להציע את המחירים הטובים ביותר בשוק".

 

אלפי מוצרים נמכרו עד כה בדולר. בקרוב הם יעלו לפחות 1.25 (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בתחילת חודש אוקטובר דיווחנו על כך שהרשת פתחה בפיילוט ניסיוני, במסגרתו הוחלט לייקר את חלק מהמוצרים בכמה מאות סניפים. בזמנו, ראשי החברה הצביעו על ההתייקרות המשמעותית במחירי המשלוחים כסיבה המרכזית לכך שהרווח למניה צפוי לרדת ב-1.50 דולר עד 1.60 דולר. מדובר בהפסד כלכלי גדול עבור כל חברה, אך בייחוד עבור רשת שבה הכל נמכר בדולר.

בדולר טרי, הסבירו כי החלו "לבחון את השפעת המחירים הגבוהים יותר" בקרוב ל-8,000 סניפים. פריטים יקרים יותר, למשל כאלה שעולים 3-5 דולר, יוכנסו לאזור מיוחד בכל סניף הנקרא "דולר פלוס". לעומת זאת, מוצרים שהתייקרו במעט ונמכרים ב-1.25 דולר עד 1.50 דולר, יימכרו במדפים ה"רגילים" של החנות.

 

 

ככל הנראה, הפיילוט הניסיוני זכה להצלחה אדירה, שכן הרשת הודיעה שהיא החליטה ליישם את המדיניות בכלל הסניפים. לפי ההערכות, במהלך החודש הקרוב גל ההתייקרות יגיע לאלפיים סניפים נוספים של הרשת, ועד חודש אפריל הקרוב כבר לא יימכרו מוצרים בדולר אחד.

למרות שרבים סבורים שההתייקרות בדולר טרי נובעת מהאינפלציה הגבוהה, ברשת הדפו את הטענות ואמרו ש"ההחלטה שהתקבלה הינה סופית, ואינה מהווה תגובה כלשהי לתנאי השוק הנוכחיים".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

רשת החנויות הוקמה בווירג'יניה בשנות השמונים, ותחילה היו סניפים בודדים בשלוש מדינות. באמצע שנות ה-90 החברה החלה לצמוח, וכיום ניתן למצוא למעלה מ-15 אלף סניפים בארה"ב וקנדה.

על אף שאתרים כגון אמזון גרמו לרשתות רבות לקרוס, 'דולר טרי' רשמה שנים מצוינות במהלך העשור האחרון, בדומה לרשתות כמו "רוס" ו-"TJ Maxx". אלא שאז הגיעה מגפת הקורונה וגרמה למשבר כלכלי עולמי. כתוצאה מכך, נרשמה התייקרות בכמעט כל התחומים: ביגוד, רכב, מזון ועוד.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE