הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת אמאד ארברי: שלושת הנאשמים הורשעו ברצח הצעיר מג'ורג'יה
בית המשפט בג'ורג'יה הרשיע את השלושה - טראוויס מק'מייקל, אביו גרג ו-וויליאם בראיין - ברצח אמאד ארברי, שנורה למוות בתחילת 2020 אחרי שיצא לרוץ בשכונה. אמו של ארברי: "עכשיו בני יכול לנוח בשלום".

שלושה גברים מג'ורג'יה הורשעו היום (רביעי) ברצח אמאד ארברי - צעיר בן 25 שנורה למוות בשנה שעברה, בעת שיצא לריצה באזור העיר ברנסוויק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: גרג מק'מייקל, ויליאם בראיין וטראוויס מק'מייקל, על רקע הסרטון שבראיין צילם במהלך הרצח

 

כזכור, התקרית הקטלנית אירעה ב-23 בפברואר 2020. ארברי, צעיר שחור, יצא לרוץ בשכונה כאשר שלושת הנאשמים - גרג מק'מייקל, בנו טראוויס מק'מייקל ושכן בשם ויליאם בראיין - החלו לרדוף אחריו עם שני כלי רכב. מק'מייקל הצעיר ירה למוות בארברי בעזרת רובה שוטגן, ואילו בראיין צילם את האירוע בטלפון הנייד שלו.

השלושה נעצרו רק כעבור כחודשיים, כאשר הסרטון שצילם בראיין הופץ ברשתות החברתיות. במהלך המשפט, הנאשמים ניסו לטעון כי פעלו מתוך הגנה עצמית ואף טענו שהם חשדו בכך שארברי היה מעורב במספר פריצות לבתים.

מוקדם יותר היום, לאחר יותר מעשר שעות של דיונים, אנשי חבר המושבעים קבעו כי השלושה אשמים ברצח (מק'מייקל הצעיר, שכאמור היה זה שירה בכלי הנשק, הורשע גם בסעיף של רצח בזדון).

כעת, שלושת הרוצחים המורשעים צפויים להישלח למאסר עולם, ובית המשפט בג'ורג'יה יחליט האם תינתן להם האפשרות להשתחרר על תנאי, או שמא הם יישארו בכלא עד סוף ימיהם.

 

התובעת הראשית, לינדה דוניקוסקי, לצד אמאד ארברי שנרצח בתחילת 2020

 

רגע לאחר שהשופט הקריא את החלטת חבר המושבעים, אביו של ארברי - מרקוס - התבקש לצאת מהאולם לאחר שהגיב בקריאת "יש". מחוץ לבית המשפט, האב התייחס להחלטה ואמר: "[בני] לא עשה שום דבר, מלבד לרוץ ולחלום".

גם אמו של ארברי, וונדה קופר-ג'ונס, התייחסה לפסיקה ואמרה: "זה היה קרב ארוך וקשה, אך אלוהים איתנו. עכשיו בני יכול לנוח בשלום".

לינדה דוניקוסקי, התובעת הראשית בתיק, התייחסה אף היא להחלטת בית המשפט: "הפסיקה שהתקבלה היום מבוססת על עובדות וראיות, וזו הייתה המטרה שלנו - להציג את העובדות וראיות בפני חבר המושבעים, כדי שהם יקבלו את ההחלטה הנכונה. מערכת המשפט שלנו עובדת, וכאשר מציגים את האמת, חבר המושבעים יודע לפעול בצורה נכונה. וכך בדיוק היה היום".

ראוי לציין כי מלבד כתב האישום ברמת המדינה, רשויות החוק הפדרליות מאשימות את שלושת החשודים בביצוע פשע שנאה. משפטם בבית המשפט הפדרלי צפוי להיפתח בשנה הבאה.

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE