הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן יצא לחופשת חג בביתו של מיליארדר – וראש האתיקה לשעבר מעלה שאלות
וולטר שאוב ביקש להזכיר לבית הלבן כי הנשיא מחויב להצהיר על החופשה בביתו של יו"ר תאגיד הון פרטי כמתנת אירוח בחינם, או לשלם על שהותו

המנהל לשעבר של המשרד לאתיקה ממשלתית בארצות הברית אמר שהנשיא ג'ו ביידן יצטרך לשלם עבור שהותו בחג ההודיה במתחם יוקרתי בננטקט – או להצהיר כי מדובר במתנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן והגברת הראשונה מגיעים לננטקט (צילום: איי.פי)

 

"רק תזכורת ידידותית, הבית הלבן, שהנשיא יצטרך לשלם שווי שוק הוגן עבור השהות בננטקט, או לחשוף זאת כמתנת אירוח בחינם בדו"ח גילוי הנאות השנתי שלו במאי 2022", צייץ וולטר שאוב, שניהל את משרד האתיקה במהלך כהונתו השנייה של ברק אובמה.

"אני לא אומר שהוא לא יעשה את זה, אני רק מזכיר את הנושא כדי לא לתת לזה לחמוק מבין הסדקים", הוסיף שאב.

ביידן ומשפחתו הגיעו ביום שלישי לאי בננטקט שמדרום למסצ'וסטס כדי לשהות בביתו של דיוויד רובנשטיין, מייסד שותף של קבוצת ההשקעות 'קרלייל'.

"יש חריגות כאשר מדובר באירוח אישי, אבל זה קורה רק אם ראש קבוצת 'קרלייל' ישהה בבית עם משפחת ביידן", ציין יו"ר האתיקה לשעבר, שהוסיף כי: "אני חושב שהבית הלבן לא מודע לאופטיקה האתית הזאת".

בשנת 2014, ביידן, שכיהן אז כסגן הנשיא, הגיע לביקור במתחם של רובנשטיין. הוא לא דיווח בטופס הפיננסי של אותה שנה על השהות הזאת. זאת למרות שנשיאים והסגנים שלהם רשאים לקבל מתנות מאזרחי ארה"ב, אך הם מחויבים לחשוף אותם אם השווי עולה על 350 דולרים.

 

ראש משרד האתיקה לשעבר, וולטר שאוב (צילום: Getty Images)

 

שאוב היה מבקר חריף של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך עם הסתכלות אובייקטיבית הוא מגנה כל מי שלא עומד בדרישות האתיקה. לאחרונה הוא תקף את ביידן על כך שלא עשה יותר מדי כדי להעביר הצעת חוק לרפורמה בבחירות הפדרליות, והוא מתח ביקורת קשה על מכירות האומנות של בנו, האנטר ביידן, ועל כך שרוכשי היצירות נשארים בעילום שם.

"אם אתה מנהיג עולמי שנופש בבית חוף של מיליארד בגן עדן של מיליונרים, אני מקווה שתבלה את סוף השבוע בדאגה לזכויות ההצבעה", הוסיף שאב בציוץ אחר.

ראש האתיקה לשעבר הוא אינו היחיד שהעביר ביקורת על החופשה של ביידן.

ג'ף האוזר, המנהל של פרויקט הדלת המסתובבת במרכז לחקר כלכלה ומדיניות, הדגיש כי ביידן מינה את ג'רום פאוול לכהונה שנייה של ארבע שנים כיו"ר ראש הפדרל ריזרב. פאוול היה שותף בקבוצת 'קרלייל' משנת 1997 עד 2005. "האם השותף לשעבר של 'קרלייל', ג'רום פאוול, סידר זאת כמתנת תודה?", צייץ האוזר בטוויטר.

שאוב ענה להאוזר: "תראה, ג'ף. מי מאיתנו לא בילה חופשה בבית החוף של ראש תאגיד הון פרטי רב לאומי, ניהול נכסים אלטרנטיבי ושירותים פיננסיים, בזמן שכיהן במשרד ממשלתי גבוה?".

הונו של רובנשטיין מוערך ב-4.5 מיליארד דולרים, כך על פי פורבס. הוא יליד בולטימור, והוא עבר בבית הלבן בתקופת ג'ימי קרטר כסגן יועץ מדיניות פנים לפני שייסד את קבוצת 'קרלייל' בשנת 1987. הוא תורם עיקרי לאיגוד ההיסטורי של הבית הלבן, שמזרים כספים פרטיים לרכישת ושיקום אמנות של הבית הלבן.

בבית הלבן נשאלו על הטיול של ביידן לבית המליארדר, אך שם נראה שלא ניסו להגן על הנשיא – בעוד שאמריקנים מתמודדים עם עלייה חדה של מחירי הגז והמזון. "זה הזמן לשים את הפוליטיקה בצד, לבלות זמן עם היקרים שלכם ולדבר על מה אתם אסירי תודה", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, כאשר נשאלה איזה מסר אמריקנים ממעמד הביניים מקבלים כאשר רואים את ביידן מטייל לבננטקט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE