הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תפספסו: תרגום חדש לספרו של הגורו הרוחני אלן ווטס
״החוכמה שבחוסר הביטחון״ מצליח לנתח בצורה מיטבית ורחבה את התופעה אשר נקראת חרדה חברתית ומציע דרך חיים אחרת, נטולת מתחים ורדיפה. מדובר על אחד הספרים החשובים שהוציא הפילוסוף הבריטי, אשר הוציא מעל 25 ספרים לאורך שנות חייו

אלן ווטס הינו אחד הפילוסופים החשובים של העידן המודרני. הוא הלך לעולמו אי שם בשנת 1973, כאשר היה בן 58 בלבד, זאת לאחר סיבוכים עקב התמכרותו לאלכוהול. לאורך חייו, הוציא ווטס למעלה מ-25 ספרים, אשר תורגמו לשפות שונות והפכו לרבי מכר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ווטס היה לא רק פילוסוף, אלא גם מרצה, איש כריזמטי, מעניין ומיוחד במינו, מה שמסביר כיצד הצליח לסחוף אחריו מיליוני אנשים מכל רחבי העולם. כמו כן, הוא הציע רעיונות רוחניים מהפכניים בזמנו, אשר ביקשו ליצור זיקה בין פסיכולוגיה, מדע, ודת. 

אחד מספריו החשובים ביותר, ״החוכמה שבחוסר הניסיון״ מוצע כעת בתרגום לעברית, והוא מדבר על אחד הנושאים החשובים של העידן המודרני, חרדה חברתית. בספר תמצאו עיסוק בספרים אחרים כגון ״אליס בארץ הפלאות״, מחזותיו של שייקספיר, ״ספר הטאו״, ואפילו הברית החדשה.

ווטס טען כי הניסיון להרגיע את הנפש, דומה לניסיון להשקיט את הגלים באמצעות מגהץ. במילים אחרות, בלתי אפשרי. עוד טען כי אנו חרדים בראש ובראשונה בגלל הרצון והניסיון שלנו לרכוש ביטחון. ״לכן, העידן בו אנו חיים הוא עידן של חרדה, תסכול, התמכרויות, סערות נפש״, אמר ווטס בזמנו.

עוד אמר כי התרבות והרשתות החברתיות מעמיסות על התודעה של האדם ומפוצצות אותה בגירויים משעבדים ומקהים, אשר למעשה שומרות אותו במעין אורגזמה שלעולם אינה באה לפורקנה. במילים אחרות, עינוי ללא הפוגה, הפרדה בוטה של הגוף והמוח.

מה שמציע ווסט בספרו כפתרון אפשרי הוא מהפכה בהרגלי החשיבה והרגשות. מדובר על ספר הדרכה, שלעיתים אינו קל ופשוט לקריאה, אך בהחלט מתגמל, מפתיע, חכם, וחשוב. ״אנו מגלים את משמעות החיים רק כאשר אנו מבינים כי הם נטולי כל תכלית״ כתב בספרו, והוסיף כי רק אז אנו מבינים את מסתורין הקיום. 

ווסט מתגלה גם בספר זה כגורו רוחני כריזמטי וחכם, אשר מזכיר לכולנו כי החיים רגעיים לגמרי, אין ביטחון או קביעות, וזו הדרך היחידה אל עבר השחרור. או במילותיו, בדרך אל ההארה. ״כל מה שצריך לעשות הוא להיות מודע לחוויה הנוכחית, ולזכור שלא ניתן להגדיר אותה, או להפריד את עצמך ממנה״, סיכם. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE