הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש מנפץ את האשליה: הגלולה של מרק נגד הקורונה – יעילה פחות באופן משמעותי
יצרנית התרופות מרק פרסמה נתונים חדשים המראים כי הכדור, שהבטיח לשנות את כללי המשחק במאבק במגפה, יעיל ב-20% פחות מהממצאים שפורסמו לפני חודשיים

העולם התמלא בתקווה כאשר לפני כחודשיים, יצרנית התרופות מרק (Merck) הכריזה על הניסוי המוצלח בגלולה שהיא פיתחה נגד הקורונה. אך אתמול (שישי) האשליה התנפצה כאשר נתונים עדכניים מהמחקר של החברה הראו כי התרופה יעילה פחות באופן משמעותי בצמצום אשפוזים ומקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגלולה של מרק נגד הקורונה (צילום: יצרנית התרופות מרק)

 

יצרנית התרופות אמרה כי על פי המחקרים החדשים, הגלולה molnupiravir הראתה ירידה של 30% באשפוזים ובמקרי מוות, זאת בהתבסס על נתונים של 1,433 חולים. באוקטובר, הממצאים של מרק הראו יעילות של כ-50% כאשר בדקו את הגלולה על 775 חולים.

 ליעילות הנמוכה יותר של התרופה עשויה להיות השלכות על אם מדינות ימשיכו לקנות את הגלולה, כאשר נתוני ביניים על 1,200 משתתפים עם הכדור הניסיוני של פייזר, Paxlovid, הראה ירידה של 89% באשפוזים ומקרי מוות.

מרק פרסמה את הנתונים החדשים עוד לפני שמנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, פרסם את המסמכים שנועדו לתדרך את פאנל המומחים החיצוניים, שיתכנס ביום שלישי כדי לדון אם להמליץ על אישור הגלולה.

הצוות של ה-FDA טרם הגיש המלצה משלהם אם יש לאשר את הכדור. בינתיים, הסוכנות האמריקנית ביקשה מהפנאל לדון האם היתרונות של התרופה עולים על הסיכונים, והאם יש להגביל את האוכלוסייה שעבורה יש לאשר את התרופה. הם גם ביקשו מהוועדה לבחון את החששות שעולות, אם התרופה יכולה לעודד את הנגיף לפתח מוטציה, וכיצד ניתן להתגבר על החששות הללו.

כדורים נגד הקורונה, כמו של חברת מרק או פייזר, עשויות לשנות את כללי המשחק, מכיוון שניתן ליטול אותם כטיפולים מוקדמים עוד בבית על מנת להפחית את הסיכון להתאשפז ולמות מהנגיף.

הגלולות גם משמעותיות למאבק העולמי במגפה, מאחר שהן נגישות יותר למדינות עניות שעד כה היו מוגבלות יותר עם החיסונים. הכדורים יותר זולים לייצור, וקל יותר להעניק אותם עבור חולים מאשר עירוי.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE