הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגב מציק? הכירו: 3 דרכים שיעזרו להקל על כאבי גב
כאבי גב הפכו לאחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב אוכלוסיית העולם והיא יכולה להופיע בעקבות סיבות שונות, כאשר הנפוצה ביותר היא אורח חיים ישבני, כלומר, הרבה מאוד שעות בישיבה, מה שמאפיין את מרבית העבודות כיום בעידן המודרני. החדשות הטובות שניתן להקל על התסמינים

במרבית המקרים, כאבי גב מופיעים כאילו ללא סיבה, אך כמובן שמתחת לפני השטח ישנה סיבה ברורה. לרוב, מדובר על הזנחה גופנית, ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות גופנית, תזונה לקויה, וכדומה. על מנת להימנע מגב תפוס, או לכל הפחות להקל על התסמינים, יש לעשות את הצעדים הבאים:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. פעילות גופנית

מסייעת להאיץ את תהליכי העיכול, שריפת שומנים וניקוי רעלים. כמון כן, היא אף מסייעת להאיץ את מחזור הדם שלנו, לנקות אותו מכולסטרול ולהגביר הפרשה של מוליכים עצביים והורמונים רבים, כגון  דופמין, סרוטונין ואינסולין. מבחינה גופנית, הפעילות מסייעת לשרירים, לעצמות ולסחוסים שלנו לנוע, להתחזק ולפתח מסת שריר.

פעילות גופנית המושקעת ברגליים בצורה מתונה כגון הליכות וצעדות, מסייעת להגביר את זרימת הדם לאורך עמוד השדרה שלנו ועל ידי כך – להעביר לעצמות והשרירים שלנו ערכים תזונתיים, שיסייעו לגופנו להישאר חזק ובריא. תרגילי בטן או חזה אף הם יכולים לעזור מאוד לכאבי גב. 

אם כואב או קשה לבצע פעילות גופנית, אפשר גם לעשות דברים קטנים. למשל, לנסות לעלות ולרדת במדרגות של הבית מספר פעמים, לבחור בדרך הארוכה הביתה, וכדומה. כל פעילות שהיא תסייע להניע את השרירים ועל ידי כך, להקל משמעותית על הכאבים.

2. סידן 

משפר את התקשורת בין השרירים והעצבים, משתתף בתהליך הפרשת הורמונים שונים בגופנו ומסייע בתהליכי הפירוק של השומנים והחלבונים. ניתן למצוא סידן בכל הירקות הירוקים והעלים כגון בזיליקום, אספרגוס, ברוקולי, רוקט, עירית, תרד, ועוד. בנוסף בכרובית, דלעת, תאנים, חרובים, טחינה, תפוזים קטניות, שקדים, סויה, צנון, גזר ועוד. כיום כמובן קיימים תוספי תזונה של סידן.

3. ויטמין D

מסייע לגופנו להפריש יותר מוליכים עצביים שגורמים לנו לחוש שמחה ולהקל על תחושות של לחץ או חרדה. בנוסף, הוא משפר את חדירותו של הסידן לעצמות ועל ידי כך מביא לחיזוק שלהן.  ישנם מזונות עשירים בוויטמין D כגון ביצים, חלב, סלמון, טופו, פטריות (שיטאקי) ועוד.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE