הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י: "ייתכן שהאומיקרון כבר באמריקה"
בראיון ל-CNN נראה כי ראש ה-NIAD לשעבר ומבכירי ה-NIH מעלה בעיקר סימני שאלה שלטענתו יתבררו בקרוב מאוד בכל הנוגע לזן החדש ומעלה את האפשרות כי ייתכן וכבר נמצא בשטח ארה"ב

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן, הודיע כי הגרסה החדשה אומיקרון של COVID-19 עשויה להיות כבר בארצות הברית. הגרסה החדשה, המתפשטת באופן הבולט ביותר בדרום אפריקה, הוכרזה כ'מעוררת דאגה' על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) כשמספר מדינות, כולל כעת ארצות הברית, הגבילו נסיעות נכנסות מהאזור מתוך שפע של זהירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בשיחה עם בריאנה קיילר מ-CNN, פאוצ'י אמר כי ייתכן שהגרסה החדשה כבר כאן, אם כי אין דרך לדעת בוודאות: "כמובן שהכל אפשרי, אנחנו לא יודעים את זה, אין שום אינדיקציה נכון לעכשיו", אמר פאוצ'י.

"היו כמה מקרים שמקורם בדרום אפריקה והגיעו לבוצואנה, ואנשים שנסעו וגילו שהם נגועים, ואחד שנסע למעשה להונג קונג. אז יש הרבה נסיעות, אי אפשר לדעת בדיוק".

עוד הוסיף כי "בהחלט יש גרסה חדשה שנמצאת כעת בדרום אפריקה במחוז גאוטנג ושיש לה כמה מוטציות שמעוררות דאגה מסוימת, במיוחד בכל הקשור לעלייה אפשרית בהעברה ואולי ביכולת ההתחמקות מתגובה חיסונית", אמר.

"אנחנו לא יודעים את זה בוודאות כרגע, זה באמת משהו שנמצא בתנועה ופשוט ארגנו כרגע דיון בין המדענים שלנו למדענים מדרום אפריקה למאוחר יותר בבוקר".

כמה מדענים חוששים שהגרסה החדשה עשויה להיות יעילה יותר בהתחמקות מחיסונים מאשר זנים קודמים של הנגיף.

פאוצ'י אמר שיש ראיות המצביעות על כך שאולי זה המקרה, אבל שאי אפשר לומר זאת בוודאות עד שיבוצעו בדיקות נוספות.

"כרגע מדובר בדגל אדום, אבל אנחנו לא יודעים", הוסיף.

"ברגע שנבדוק נדע בוודאות אם זה מתחמק או לא מהנוגדנים שאנו מייצרים אם באמצעות חיסון, או לאחר החלמה כשאתה מקבל נוגדנים... התשובה היא שאנחנו לא יודעים כרגע, אבל אנחנו הולכים לגלות זאת בוודאות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE