הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הגבלות הכניסה לישראל הם הקיצוניות ביותר מכל מדינות העולם"
ההגבלות החדשות שייכנסו לתוקף החל ממחר בלילה שבין ראשון ושני (שעון ישראל) מסמנות את הקו הקשוח ביותר שנוקטת נכון לעתה מדינה כלשהי ברחבי העולם

ישראל אסרה על כל הזרים להיכנס למדינה והטילה על שירותי המודיעין לאתר ולעקוב אחר כל המגיעים האחרונים מהנקודות החמות של גרסת הקורונה החדשה אומיקרון אשר הופיעה לאחרונה, כך מדווח ערוץ החדשות RT.

הכללים החדשים עליהם הכריז הערב ראש הממשלה נפתל בנט ייכנסו לתוקפם ביום ראשון בלילה, מה שהופך את ישראל למדינה הראשונה האוטמת לחלוטין את גבולותיה לאזרחים זרים למשך 14 ימים לפחות, וזאת לאחר ישיבת חירום של קבינט הקורונה.

כאשר רק אנשים אשר אושרו במפורש על ידי ועדת חריגים יורשו להיכנס במידה והם אינם אזרחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"ממשלת ישראל פועלת במהירות ובנמרצות הודות למסקנות שגובשו בעקבות התרגיל הלאומי 'אומגה' שבו תורגלו מצבים שונים לגבי הופעת גרסאות חדשות", ציין ראש הממשלה נפתלי בנט בהתייחסו לתרגיל ארצי שנערך רק לפני שבועיים כדי להעריך את מוכנותה של ישראל להתפרצות של זן פוטנציאלי לא ידוע של קוביד-19.

כל האזרחים הישראלים שיחזרו מחו"ל - גם אלה שחוסנו במלואם עם שתי מנות ובוסטר - ייאלצו להיסגר לפחות לשלושה ימים, בעוד אלו המגיעים ממדינות "אדומות" יצטרכו לשהות בבתי מלון ייעודיים בניהול צבאי עד שיקבלו בדיקה שלילית לנגיף.

אלה שביקרו במדינה אפריקאית במהלך השבוע האחרון נקראו לעבור בדיקה ולהתבודד מרצון, בעוד שהשב"כ הופקד לפקח על הציות באמצעות יכולות המעקב על הטלפון הסלולרי שלהם.

התוכנית השנויה במחלוקת לאיתור אנשי קשר שימשה לראשונה במהלך התפרצות נגיף ה-Covid-19 המקורי בשנת 2020, אך מאז נפסקה "כלא מוצדקת" על ידי בית המשפט הגבוה לצדק.

הצעדים הקשים מגיעים לאחר שישראל זיהתה מקרים בודדים שאושרו ושבעה חשודים נוספים בגרסה החדשה B.1.1.529, שנראתה לראשונה בתחילת החודש בבוצואנה.

במהלך פגישת חירום ביום שישי, ארגון הבריאות העולמי (WHO) הגדיר רשמית את הזן החדש כ"וריאנט מעורר דאגה", וקרא לו Omicron.

החששות הגוברים הביאו מיידית לאיסורי נסיעה עולמיים, כאשר טיסות מדרום אפריקה ומכמה מהמדינות השכנות לה נחסמו על ידי מספר הולך וגדל של מדינות.

למרות שמעט ידוע על הגרסה עד כה, מומחים ברחבי העולם כבר העלו חששות מהמוטציות המרובות שלה ופוטנציאל ההדבקה הגבוה שלה. המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות הגדיר את הזן כמציג סיכון "גבוה עד גבוה מאוד", והוסיף כי יש "אי ודאות ניכרת הקשורה להעברה, ליעילות החיסון מולה, ולסיכון להידבקויות חוזרות כמו גם לתכונות אחרות של וריאנט Omicron".

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE