הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק בצו חירום בעקבות הזן החדש: "אמנם עדיין לא זוהה במדינה – אך הוא מגיע"
המושלת קתי הוקול הודיעה על צעדים מקדימים אל מול הווריאנט החדש ולקראת החורף, אשר מטרתם להגדיל את הקיבולת של בתי החולים ולטפל במחסור בצוות הרפואי

מושלת ניו יורק, קתי הוקול, מנסה להקדים תרופה למכה ברקע הווריאנט החדש של הקורונה אשר מדאיג את העולם – והודיעה ביום שישי על מצב חירום שמטרתו להגדיל את הקיבולת של בתי החולים ולטפל במחסור בצוות הרפואי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

הפרוטוקולים החדשים להתמודדות עם הווריאנט החדש "אומיקרון", ייכנסו לתוקף ב-3 בדצמבר, והוא יימשך לפחות עד ה-15 בינואר. אך, ממשלת ניו יורק תעריך את המצב מחדש.

צו החירום יאפשר למשרד הבריאות של המדינה להגביל נהלי בתי חולים לא חיוניים ולא דחופים במצבים שבהם לבתי חולים יש פחות מ-10% קיבולת. כמו כן, ההוראה החדש תרחיב את היכולת של המדינה לרכוש ציוד חירום רפואי.

"נקטנו בצעדים יוצאי הדופן האלה כדי למנוע את התפשטות הקורונה ולהילחם במגפה הזו. אנחנו ממשיכים לראות סימני אזהרה של זינוק במקרים לקראת החורף, ולמרות שהזן החדש 'אומיקרון' עדיין לא זוהה במדינת ניו יורק – הוא מגיע", אמרה הוקול.

"כהכנה, אני מכירזה היום על צעדים דחופים להרחבת קיבולת בתי החולים ולעזור להבטיח שהמערכות שלנו יוכלו להתמודד עם כל האתגרים שמציבה המגפה לקראת חודשי החורף", הוסיפה המושלת. "החיסון נותר אחד מכלי הנשק שלנו הגדולים ביותר במלחמה במגפה. אני מעודדת את כל תושבי ניו יורק להתחסן, ואם אתם מחוסנים אז לקבל את הבוסטר".

 

מושלת ניו יורק, קתי הוקול (צילום: Shutterstock)

הווריאנט החדש, 'אומיקרון', הכניס את העולם לכוננות חדשה, כאשר ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, הגדיר אותו כ"זן מעורר דאגה". בעקבות החשש מעוצמת הווריאנט, הנשיא ג'ו ביידן הכריז ביום שישי על הגבלות נסיעה חדשות מדרום אפריקה ושבע מדינות נוספות "מתוך שפע של זהירות".

אמנם הזן טרם זוהה באמריקה, אך ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר בבית הלבן למאבק בקורונה, אמר כי הוא עשוי להיות כבר בארצות הברית. "אין שום אינדיקציה נכון לעכשיו", אמר פאוצ'י, "יש הרבה נסיעות, אי אפשר לדעת בדיוק".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE