הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה'טיימס': קושנר מנצל את יחסיו עם הסעודים – ומבקש מהם להשקיע בקרן החדשה שלו
חותנו של הנשיא לשעבר טיפח יחסים קרובים עם המלוכה בריאד, והעסקה הפוטנציאלית מעוררת שאלות אתיות בעיקר אל מול האפשרות שטראמפ יתמודד לנשיאות ב-2024

קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, עם הון של 450 מיליארד דולר, מנהלת משא ומתן עם ג'ארד קושנר, מי שהיה היועץ הבכיר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, על מה שיכול להיות נתח כבד בקרן החדשה שלו. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: הבית הלבן)

 

העיתון ציין כי העסקה הפוטנציאלית מגיעה בעקבות היחס החיובי לממלכה מצד הבית הלבן בתקופתו של טראמפ. פנייתו של קושנר לסעודים ולקרנות עושר אחרות במזרח התיכון, מעוררת "שאלות אתיות רבות", כאשר חותנו של הנשיא לשעבר מבקש כסף מאותם פקידים שעמם עבד כאשר היה נציג הממשלה האמריקנית.

ההשקעה האפשרית יכולה להוות בעיה בעיקר אם טראמפ יתמודד לנשיאות בשנת 2024 ויזכה במקומו בבית הלבן.

מקורות אמרו ל'טיימס' כי קושנר מקווה לגייס סכום ב"מיליארדים נמוכים" עד תחילת השנה הבאה עבור קרן ההשקעות החדשה שלו, Affinity Partners. עד כה, איש העסקים לא זכה להצלחה רבה בגיוס כספים במזרח התיכון, כאשר איחוד האמירויות הערביות וקטאר סירבו להשקיע בקרן החדשה של קושנר - אך נראה שהסעודים מעוניינים לבצע את העסקה.

 

הנשיא לשעבר טראמפ ומוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

 

על פי מקורות, מנהיגים באיחוד האמירויות חששו לגבי הביצועים העסקיים הקודמים של קושנר, ולכן לא היו מעוניינים להשקיע, וזאת על אף שהם רואים בו בעל ברית חזק. ממשלת קטאר לעומת זאת, על פי המקורות, רואים בחותנו של הנשיא לשעבר כיריב.

כזכור, הממשל הקודם היה עם יחסים הדוקים עם ההנהגה הסעודית, וקושנר טיפח ידידות חזקה עם מוחמד בן סלמאן. קושנר ארגן לטראמפ את נסיעתו הראשונה לחו"ל לפסגה בבירה הסעודית, ריאד. באותה שנה, קושנר סייע במשא ומתן על הסכם גדול שנוי במחלוקת שהסעודים ירכשו נשק אמריקני בשווי מיליארדי דולרים, בעוד סעודיה מעורבת צבאית במלחמה בתימן.

כמו כן, הנשיא לשעבר טראמפ לא נקט צעדים משמעותיים בנוגע לרצח של העיתונאי הסעודי של הוושינגטון פוסט, ג'מאל חשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשנת 2018 – בעוד מסקנת המודיעין האמריקני היא שהנסיך בן סלמאן הזמין את חיסולו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE