הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעוד ארה"ב מודאגת מהווריאנט החדש – שיירת מהגרים נוספת עושה את דרכה לגבול
החשש העיקרי נובע מכך שהממשל האמריקני מאפשר למסתננים רבים להיכנס ולהתפזר בארצות הברית, ואין שום דרישה מהם להציג הוכחת חיסון

שיירת מהגרים חדשה התאספה בדרום מקסיקו והחלה לצעוד לכיוון הגבול עם ארצות הברית, ומעבר למשבר ההגירה המחריף – הרשויות בארצות הברית דואגות מהווריאנט החדש של הקורונה, ה'אומיקרון'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שיירת המהגרים שעושה את דרכה מדרום מקסיקו לארצות הברית (צילום: רויטרס)

 

בדומה לשיירות קודמות שיצאו בחודשיים האחרונים, הקבוצה הזו כוללת מאות מהגרים מהאיטי, ממרכז אמריקה ומוונצואלה, והיא החלה לעשות את דרכה לכיוון ארה"ב מהעיר טאפאצ'ולה הסמוכה לגבול עם גואטמלה. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

מהגרים אשר מגיעים לארצות הברית, אינם נדרשים להציג הוכחת חיסון, ועל פי סוכני משמר הגבול ונתונים שנאספו מערי הגבול, אלפי מהגרים מאומתים לקורונה שוחררו ברחבי המדינה.

מנהל רשות ההגירה והמכס לשעבר, טום הומן, אמר ביום שבת לרשת 'פוקס ניוז' כי "עכשיו זה הזמן לקחת את 'כותרת 42' ברצינות ולעצור אנשים מלהגיע לארצות הברית במהלך המשבר הזה.

כותרת 42, שהחלה בתקופת טראמפ, נותנת לממשל האמריקני את היכולת למנוע ממהגרים להיכנס למדינה במהלך משבר בריאותי, כמו מגפת הקורונה, ולמעשה לחייב את המהגרים להישאר במקסיקו עד שתתקבל החלטה אם הם יקבלו מעמד כלשהו ויזכו להיכנס לארצות הברית. ממשל ביידן המשיך עם הצו, אך לא החיל אותו על ילדים שמגיעים ללא ליווי מבוגר.

 

מהגרים בדרכם לארצות הברית (צילום: רויטרס)

 

"זה הפך לבעיה של בריאות הציבור בגלל וריאנט הקורונה הזה, בגלל האופיואידים שמוברח, בגלל הפנטניל שנכנס" לארצות הברית", אמר הומן, והוסיף שהמצב בגבול הוא גם "בעיית ביטחון לאומי".

על פי נתונים רשות המכס והגבולות, 164,303 מסתננים נתפסו לאורך הגבול הדרומי על ידי סוכני הרשות במהלך חודש אוקטובר, כמות בלתי נתפסת אל מול התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נתפסו 71,929 מהגרים.

מוקדם יותר השבוע, עשרות מהגרים שיצאו בשיירות קודמות הגיעו לעסקה עם הרשויות במקסיקו להפסיק את הצעדה שלהם לכיוון הגבול הצפוני עם ארצות הברית, זאת בתמורה לקבלת אשרת עבודה שתאפשר להם להישאר במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE