הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופטימיות בבית הלבן? דירוג האישור של ביידן החל לטפס מעט
בסקר שנערך לאחרונה, הנשאלים הביעו שביעות רצון גדולה יותר עם התנהלותו של הנשיא, בעיקר אל מול המאבק בנגיף. עם זאת, רבים עדיין מאוכזבים מהטיפול בכלכלה ובמשבר ההגירה

לאחר סקרים רבים שהראו כי הציבור האמריקני מאוכזב מהנשיא ג'ו ביידן, דירוג האישור שלו החל לטפס מעט – אם כי רוב המשיבים לשאלון אמרו כי הוא פוגע בכלכלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

הסקר שנערך בין ה-16 ל-18 בנובמבר, על ידי Hill-HarrisX, מצא כי דירוג האישור של ביידן עלה מ-42% ל-44%, כאשר 11 אחוזים מהמשיבים לא הביעו את דעתם על הנשיא.

כאשר הנשאלים התבקשו להביע את דעתם לגבי נושאים העומדים על סדר היום בפני המדינה, רבים נותרו פסימיים.

45 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם מסתייגים מאוד מאופן שבו הנשיא מטפל בכלכלה. הממצאים מגיעים על רקע האינפלציה הגבוהה ביותר שחוותה ארצות הברית מזה 30 שנים. רק 39% מהמשיבים טענו כי הם מרוצים מהאופן שבו הנשיא ביידן מתנהל עם הנושאים הכלכליים.

המשתתפים בסקר הביעו את אכזבתם מהתנהלותו של הנשיא בנושאי ההגירה, כאשר רק 34% אמרו שהם תומכים במדיניות שלו.

בנושא נגיף הקורונה, הנשיא ביידן הצליח לקבל אחוזי תמיכה יחסית גבוהים, כאשר 47% מהנשאלים אישרו את האופן שבו הוא נאבק במגפה. יש לציין כי הסקר נערך לפני הופעת הווריאנט החדש 'אומיקרון', אשר הביא לשינויים במדיניות של ביידן, כמו סגירת הגבולות לבאים מדרום אפריקה ומשבע מדינות נוספות בהן זוהתה התפרצות הזן החדש.

 

ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

למרות הסקרים הלא מחמיאים, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה ביום שני כי ביידן מתכוון להתמודד בבחירות לנשיאות 2024.

במהלך שיחה עם עיתונאים, סאקי נשאלה: "היו דיווחים שהנשיא ביידן אמר לבעלי בריתו שהוא עומד להתמודד מחדש ב-2024. האם את יכולה לאשר, האם הוא עומד להתמודד ב-2024? הוא אמר את זה לצוות?". בתגובה, דוברת הבית הלבן אמרה: "כן, זו הכוונה שלו".

במהלך סוף השבוע הקודם, ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי ביידן ועוזריו הקרובים מפיצים את הבשורה כי הוא מתכנן לרוץ לקדנציה שנייה, זאת על אף שמומחים פוליטיים מביעים ספקות לגבי כדאיות של מהלך זה לאור הצניחה בדירוג האישור שלו.

כאמור, סקרים אחרונים רבים מצביעים על כך שרבים מסתייגים מהביצועים של הנשיא. בשבוע שעבר, אוניברסיטת קוויניפיאק פרסמה תוצאות סקר המראות כי רק 38% מאשרים את התנהלותו של ביידן. סקר של פוליטיקיו שפורסם לפני כן, הראה כי רק 40% תומכים בנשיא.

  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE