הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התדרדרות ביחסים: עשרות דיפלומטים רוסים יגורשו מארצות הברית
על פי הממשל האמריקני, מאז 2017 כמות הנציגים הרוסים הצטמצם מ-1,200 ל-120 איש, וזאת לאחר שורה של גירושים והגבלות שהחלו בתקופתו של ממשל טראמפ

שגריר רוסיה בארצות הברית אמר כי 27 דיפלומטים רוסים נוספים ובני המשפחה שלהם יגורשו מהמדינה ויעזבו ב-30 בינואר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיאי רוסיה וארצות הברית, ולדימיר פוטין וג'ו ביידן (צילום: Getty Imags)

 

"הדיפלומטים שלנו מגורשים... קבוצה גדולה מחבריי, 27 אנשים עם משפחות, תעזוב אותנו ב-30 בינואר... אנחנו עומדים בפני מחסור חמור בכוח אדם", אמר השגריר אנטולי אנטונוב בראיון ביום שבת.

רוסיה אמרה בעבר כי למעלה ממאה מהדיפלומטים שלה ובני המשפחה שלהם נאלצו לעזוב ארצות הברית מאז 2016, כאשר היחסים בין שתי המדינות החמירו.

נכון ל-29 באוקטובר, כמעט 200 דיפלומטים רוסים עדיין היו בעבודתם בארצות הברית, כולל צוות הנציגות הרוסית לאומות המאוחדות. כך לפי דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה.

הממשל האמריקני תחת הנשיא ג'ו ביידן אמר בחודש שעבר שצוות הנציגות האמריקנית ברוסיה הצטמצם מ-1,200 עובדים ל-120 בתחילת 2017, לאחר שורה של גירושים והגבלות.

כמו כן, שגרירות ארצות הברית במוסקבה הפסיקה השנה לטפל בוויזות לא דיפלומטיות והוסיפה רוסים לרשימה של "אזרחים חסרי בית" שיכולים להגיש בקשה לאשרות במדינות שלישיות.

לפני כשבוע, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שמעצמות המערב מתייחסות בקלות רבה מדי ל"קווים האדומים" של מוסקבה. "אנחנו כל הזמן מביעים את החששות שלנו לגבי זה, מדברים על קווים אדומים, אבל אנחנו מבינים שלשותפים שלנו, איך אגיד את זה בעדינות, יש גישה מאוד שטחית לכל האזהרות והדיבורים שלנו על קווים אדומים", אמר פוטין.

כמו כן, נשיא רוסיה תיאר את היחסים עם ארצות הברית כ"לא מספקים", אך אמר שהוא פתוח לשיחות נוספת. "עם זאת, אני רוצה לומר שוב, אנחנו פתוחים למגעים ולהחלפת דעות, לדיאלוג בונה", הוסיף.

באותם ימים, מחוקקים אמריקנים הגישו הצעה לפיה ארצות הברית תפסיק להכיר בפוטין כנשיא אם יישאר בשלטון לאחר 2024. בתגובה, הקרמלין גינה את ההצעה, כינה אותה כ"אבסורדית" ותיאר זאת כהתערבות בענייני רוסיה.

"בכל פעם שאנחנו חושבים שאין דבר יותר אבסורדי, תוקפני, לא ידידותי ולא בונה, שיכול להגיע מהצד הזה של האוקיינוס, בכל פעם למרבה הצער, אנחנו טועים", נמסר. "זו הוכחה מושלמת, לא רק לרוסיה, אלא לכל מדינות העולם, שארה"ב מתערבת באופן רשמי בענייני הפנים של מדינות אחרות".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE