הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שתי המועמדות הדמוקרטיות המובילות לנשיאות: סגנית הנשיא והגברת הראשונה לשעבר
סקר חדש מראה כי קמלה האריס ומישל אובמה עשויות להתמודד ראש בראש עבור ראש המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות 2024 – זאת במידה וביידן לא ירוץ לקדנציה שנייה

סגנית נשיא ארצות הברית הנוכחית, קמלה האריס, והגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, הן שתי מועמדות דמוקרטיות מובילות לנשיאות – במידה והנשיא ביידן יחליט שלא להתמודד לקדנציה שניה ב-2024. כך עול מסקר של Hill-HarrisX.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, סגנית הנשיא קמלה האריס (צילום: Shutterstock)

 

האריס מובילה אל מול כל המועמדים הפוטנציאליים עם 13 אחוזי תמיכה מהמצביעים, בעוד אובמה הגיעה למקום השני עם קרוב לעשרה אחוזים.

מועמדים פוטנציאליים נוספים כללו את הסאנטור ברני סנדרס מורמונט, אליזבת וורן מסצ'וסטס, קורי בוקר מניו ג'קזי, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, שר התחבורה פיט בוטיג'ג' והמועמד לשעבר לנשיאות ב-2020, אנדרו יאנג.

כולם קיבלו תמיכה של חמישה אחוזים או פחות מהמצביעים הרשומים.

ובכל זאת, 36 אחוזים אמרו שהם "לא בטוחים" למי הם יצביעו, ו-13% אמרו שהם יבחרו במישהו שלא היה חלק מהרשימה שהסקר הציג.

לפני ימים בודדים, הבית הלבן הודה כי הנשיא ג'ו ביידן מתכוון להתמודד לקדנציה נוספת, ואם יעשה כן הוא עשוי להתמודד מול הנשיא הרפובליקני לשעבר, דונלד טראמפ – שעדיין לא הכריז באופן רשמי על ריצה לבית הלבן, אך כל הסימנים מראים כי הוא מכוון לשם.

אך ביידן, אם יושבע לכהונה נוספת, הוא יהיה בן 82, מה שמטיל אצל רבים ספק לגבי כשירותו המנטלית. זאת נוסף לדירוג אישור העבודה שלו אשר צונחים מאז חודש אוגוסט, בעיקר בגלל האינפלציה ומשבר ההגירה, ואחוזי התמיכה בו ברוב הסקרים עומדים סביב ה-40 אחוזים.

סקר של 'פוליטיקו' שפורסם בתחילת החודש, הראה ש-50 אחוזים מהמצביעים הרשומים לא הסכימו עם ההצהרה ש"ג'ו ביידן במצב בריאותי תקין", בעוד שרק 40% הסכימו ועשרה אחוזים לא ידעו או לא הייתה להם דעה.

עם זאת, ביידן ראה עלייה קלה בתמיכה בו בסקרים, כאשר סקר שנערך לפני כעשרה ימים הראה דירוג אישור של 44 אחוזים, בעוד 11 אחוזים מהמשיבים לא הביעו את דעתם על הנושא.

עם זאת, 45 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם מסתייגים מאוד מהאופן שבו הנשיא מטפל בכלכלה. בנושא ההגירה, רק 34% אמרו שהם תומכים במדיניות שלו.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE