הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-NIH מנסה להרגיע: "בהתחשב בהיסטוריה – החיסונים יספקו הגנה מפני הווריאנט החדש"
ד"ר פרנסיס קולינס הודה כי הזן החדש מורכב ממספר שיא של מוטציות, מה שמעלה את הדאגה מפניו. אך לדבריו, עוד מוקדם לדעת אם מדובר בגרסה חמורה של הנגיף

ראש המכונים הלאומיים לבריאות, ד"ר פרנסיס קולינס, אמר היום (ראשון) כי לווריאנט הקורונה החדש, 'אומיקרון', יש מספר "שיא" של מוטציות – אך טען כי החיסונים הקיימים הם "ככל הנראה" יעילים נגדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פרנסיס קולינס, ראש ה-NIH (צילום: Getty Images)

 

אך קולינס הודה כי ישנן חששות שהזן החדש הוא "וירוס שונה בגלל המוטציות חסרות התקדים שלו, במיוחד בחלבון הספייק".

"מה שאנחנו כן יודעים זה שהגרסה הזו יש לה הרבה מוטציות – בערך 50 מהן, ויותר מאלה בחלבון הספייק, שהוא החלק של הנגיף שמתחבר לתאים האנושיים שלך אם אתה נדבק", אמר ראש ה-NIH לרשת 'פוקס ניוז'. "זהו שיא חדש מבחינת מספר המוטציות. לכן, זה גורם לנו לדאוג שזה נגיף שונה, שאולי הוא לא יגיב באותה מידה להגנה מפני החיסונים, אבל אנחנו לא יודעים את זה".

"ברור שכל הווריאנטים הקודמים, החיסונים כן עבדו כדי לספק הגנה מפניהם, וזריקות הבוסטר סיפקו הגנה חזקה במיוחד מפני דברים כמו זן הדלתא", המשיך קולינס. "בהתחשב בהיסטוריה הזו – אנו מצפים שככל הנראה, החיסונים הנוכחיים יספיקו כדי לספק הגנה, ובמיוחד זריקות הבוסטר יעניקו שכבת הגנה נוספת".

קולינס אמר שמוקדם מדי לקבוע מהי עוצמת וריאנט האומיקרון, אם כי רופא מדרום אפריקה המטפל בחולים שנדבקו בזן החדש, תיאר את המקרים כ"חריגים אך קלים".

"אני חושב שהמקרים הראשוניים היו בעיקר אנשים צעירים שממילא נוטים לסבול מזיהומים קלים", אמר קולינס. "אנחנו צריכים עוד נתונים לפני שנוכל לומר בביטחון שזו לא גרסה חמורה של הנגיף, אבל אנחנו צריכים לגלות את זה בשבועיים הקרובים".

עד כה, הזן החדש התגלה בקנדה, ישראל, בריטניה, גרמניה, איטליה, דנמרק, בלגיה, בוצואנה, אוסטרליה והונג קונג.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE