הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר ההגנה של טראמפ תובע את הפנטגון
מארק אספר כתב ספר על כהונתו בממשל הקודם, אך גורמים מהמשרד עליו היה אחראי מאלצים אותו לערוך עשרות עמודים. "עוול רציני לרגעים שהעם האמריקני צריך לדעת"

מזכיר ההגנה לשעבר, מארק אספר, תובע את הפנטגון בטענה שהגביל אותו מלהשתמש בחומרים, אשר לא היו מסווגים לדבריו, עבור הספר אותו הוא כותב על חווייתו הסוערת בקבינט של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מארק אספר, מזכיר ההגנה לשעבר (צילום: Shutterstock)

 

אספר הגיש את התביעה אתמול (ראשון) לבית המשפט הפדרלי, כאשר הוא מבקש לפרסם את ספר הזיכרונות שלו הנקרא "שבועה קדושה". בתביעה, אספר טען כי משרד ההגנה לא מאפשר לו לכלול טקסט "משמעותי" בספר, בטענה שמדובר במידע מסווג.

מזכיר ההגנה לשעבר – אותו טראמפ פיטר בציוץ בטוויטר יומיים לאחר הבחירות ב-2020, כתב כי כהונתו בת 18 החודשים כראש הפטנגון היא "תקופה חסרת תקדים של תסיסה אזרחית, משברים בבריאות הציבור, איומים הולכים וגוברים בחו"ל, טרנספורמציה של הפנטגון וניסיון לכאורה של הבית הלבן לעקוף את החוקה".

לטענתו של אספר, גורמי הגנה מהפנטגון ערכו 60 עמודים מהספר שלו, וביקשו ממנו לא לצטט דברים שנאמרו על ידי טראמפ ואחרים במהלך פגישות, או בכלל לא לתאר את השיחות שלהם. הוא גם טען שגורמים רשמיים אמרו לו לא להשתמש בשמות עצם ופעלים מסוימים בזמן שהוא כותב על אירועים היסטוריים בספר.

 

מארק אספר ודונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

הסכמה לתיקונים של הפנטגון, לדברי ספר, תהיה "עוול רציני לרגעים חשובים בהיסטוריה, שהעם האמריקני צריך לדעת ולהבין".

אספר וטראמפ התעמתו על רקע ההחלטה להשתמש בכוחות צבאיים כדי לכלוא מפגינים ומתפרעים לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. הנשיא דאז האשים אותו כי הוא לא נאמן מספיק, בעוד מזכיר ההגנה טען שהוא מנסה לשמור על המחלקה שלו ניטרלית מבחינה פוליטית.

אספר הדגיש כי הוא נוקט בצעדים משפטיים אלו נגד המחלקה הקודמת שלו בחוסר רצון, אך השינויים הרבים שהפנטגון דורש לערוך בספר שלו, לאחר שישה חודשים של תהליך בדיקה, הם לא מוסברים. "אני יותר מאוכזב שהממשל הנוכחי מפר את הזכויות החוקתיות של התיקון הראשון. ובצער רב, פנייה משפטית היא הדרך היחידה שעומדת לרשותי כעת כדי לספר את הסיפור המלא שלי לעם האמריקני", אמר.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE