הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנטישמיות בבוורלי הילס: תושבי העיר מצאו עלונים המאשימים את היהודים במגפת הקורונה
עם נר ראשון של חנוכה, דפים הכוללים "דברי שטנה" נזרקו בחצרות של מספר תושבים, שם נטען כי ליהודים יש אינטרס הפצת הנגיף. "אנחנו גוי של שבת – מוציאים לפועל את הרצון של היהודים"

מספר תושבי בוורלי הילס התעוררו ביום הראשון של חג החנוכה ומצאו עלונים אנטישמיים בחצר ביתם – כך נמסר מגורמי אכיפת החוק, שפתחו בחקירת האירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עלון שהונח באחד מחצרות הבית (מתוך הטוויטר של ג'ון א. מיריש)

 

משטרת בוורלי הילס קיבלה קריאה בסביבות השעה 6 בבוקר מתושב העיר, אשר דיווח להם כי הוא מצא ליד ביתו דף המכיל "דברי שטנה".

שוטרים ועובדי ציבור סרקו את האזור, ומצאו עלונים נוספים במספר בתים אחרים, המשתרעים על מספר בלוקים באזור הצפון מזרחי של העיר. המשטרה מסרה כי העלונים היו בתוך שקיות ניילון מלאים באורז עבור משקל. על הדפים נכתבו "דברי שטנה בסגנון תעמולה, הקשורים למגפה הקורונה ולעם היהודי", נמסר, "אנחנו מתייחסים לנושאים אלה ברצינות רבה, ולא נאפשר לתושבינו להיות מאוימים מכל נרטיב המקדם שנאה".

חבר מועצת העיר, ג'ון א. מיריש, פרסם תמונה של העלון בחשבון הטוויטר שלו, עליו נכתב: "כל היבט של סדר היום בנושא הקורונה – הוא יהודי", כאשר 15 שמות של אנשי עסקים ואנשי בריאות יהודים, הופיעו מתחת לכיתוב, בטענה כי ליהודים יש אינטרס במגפה הקורונה בעקבות שליטתם בכספים ובתקשורת.

"אנחנו לחלוטין גוי של שבת, אשר מוציאים לפועל את הרצון של היהודים, במודע או לא במודע", נכתב בעלון. עם זאת, יש לציין, משטרת בוורלי הילס לא אישרה לתקשורת כי העלון שפרסם חבר המועצה ברשת החברתית הוא אכן אותו עלון שנמצא בבתים.

 

 

רושל מייז מצאה את העלון על דשא ביתה, ואמרה שהיא והשכנים שלה נגעלים מהמעשה. "זה כמו שהנאצים חוזרים, מצב שבו מנסים לגרום לנו להיראות רע וללא סיבה, פשוט לזרוק אותנו מתחת לאוטובוס הקורונה".

פרסום הידיעה על העלונים עורר את זעמם של הקהילה היהודית בבוורלי הילס ובלוס אנג'לס. "כאשר הקהילה היהודית מתחילה לחגוג את חג החנוכה, חג האורות, זה מטריד מאוד שאנחנו ממשיכים לראות ביטויי שנאה ובורות אמיתיים", אמרה ג'יי סנדרסון, נשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, לרשת 'פוקס ניוז'. "על כולנו לעמוד בנחישות נגד האנטישמיות הזו".

הרב יוסף קונין, מנהל בית חב"ד בקליפורניה, אמר כי העלונים הם "נסיגה" לאחור למה שהקהילה היהודית ציפתה מארצות הברית. "אנחנו נתקדם, ואנחנו נתמוך באכיפת החוק המקומית ובכל מי שיכול לבוא כדי להגן על כל המיעוטים מכל רקע, מכל גזע, צבע ואמונה".

בית הכנסת של הקהילה היהודית בבוורלי הילס הדליק נר ראשון, והרב קונין אמר: "הרעיון של הנר מרחיק את השליליות. והדרך היחידה שבה נוכל להיפטר משליליות, היא להביא יותר חיוביות לעולם".

 

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE