הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אהבתם את הכלה מאיסטנבול? הכירו את הלהיט הבא של במאית הסדרה
זיינפ גונאי טאן אחראית על אחת מהסדרות הפופולריות של השנים האחרונות, וכעת היא יוצאת עם להיט נוסף, אשר עלה לאחרונה לנטפליקס, ״מועדון לילה״. מדובר על צפיית חובה עבור מעריצי ״הכלה מאיסטנבול״ אך בהחלט לא רק

העלילה של הלהיט החדש של הבמאית זיינפ גונאי טאן עוסקת בחייהם של יהודי איסטנבול בשנות החמישים, אשר היו מוקפים מוסלמים, שאיך לומר בעדינות, לא ממש אהבו אותם. אך שהנרטיב הרציני לא יפיל אתכם בפח, מדובר על סדרה קלילה, משעשעת, ואפילו סקסית לפרקים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״מועדון לילה״ מבקשת להיות ההפך מכל הסדרות הטורקיות שיצאו לאחרונה, ומציגות מציאות מורכבת, מעבירות ביקורת, ומניפות את דגל הפמיניזם. חלק ניכר מהפרקים מתרחשים במועדון המדובר, אליו הוא מושך מגוון דמויות צבעוניות, מעניינות, חשובות ושוליות כאחד.

הסיפור מסופר מנקודת מבטה של הגיבורה, מטילדה, וכבר בפרק הראשון אנו נכנסים לחייה, כאשר באופן מפתיע היא נמצאת בכלא, אך מקבלת חנינה ממשלת טורקיה. רק מאוחר יותר מתגלה כי למעשה מטילדה ישבה בכלא 17 שנים על רצח שביצעה, ואם זה לא מספיק, את בתה היא נטשה בבית יתומים.

לאחר שהיא יוצאת מהכלא, מטילדה חולמת לקנות כרטיס טיסה לישראל, אך כמובן שמדובר על חלום ותו לא, במציאות המורכבת בטורקיה ולאור מצבה הכלכלי. במקום זאת, מנסה מטילדה לשקם את חייה ואת היחסים שלה עם בתה, ראשל. 

ראשל הינה בחורה צעירה, פרועה, חולמנית, אשר מסתירה מהגבר המוסלמי בו היא התאהבה עד כלות נשמתה את העובדה שהיא יהודיה. יום אחד ראשל מכניסה את עצמה לבור כלכלי, ומטילדה מיד ניגשת לעזור ולוקחת על עצמה את החזר החוב. כיצד היא תעשה זאת? על ידי עבודה במועדון הלילה, כמובן.

״מועדון לילה״ מצליחה כבר מהפרק הראשון ללכוד את הצופה ולהכניס אותו אל תוך עולם אחר, זר, אך גם אותנטי ומיוחד. הסדרה כוללת שישה פרקים בלבד, כך שהיא לגמרי משאירה טעם של עוד, אך לא רק בגלל האורך שלה, אלא בעיקר בעקבות העובדה שהיא עשויה היטב, בצורה חכמה, מקצועית, ואותנטית.

אין ספק כי זיינפ גונאי טאן עושה זאת שוב, ויוצרת סדרה נהדרת, מעוררת מחשבה, עם שחקנים מן השורה הראשונה, בימוי איכותי המאפיין אותה, ושחזור יוצא דופן ומרשים של שנות החמישים בטורקיה. בקיצור, גם אם אתם לא חובבי ״הכלה מאיסטנבול״, ״מועדון לילה״ בהחלט שווה צפייה.

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE