הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תזכורת חשובה: 5 סיבות מדוע סוכר מזיק לגופנו
הסוכר חלחל עמוק לאורח החיים של כולנו, החל מעוגיה קטנה בבוקר ליד הקפה, ועד משקאות מתוקים, גלידה, וכדומה. הוא מנחם, טעים, אך בעיקר ממכר. לכן, חשוב מאי פעם לזכור כי מדובר על חומר גלם לא בריא, כזה שמומלץ להימנע ממנו ככל האפשר

היום זה כבר ברור לכל, סוכר לבן הוא האויב הגדול ביותר של התזונה המערבית, הוא בעל השפעות רחבות ומזיקות על גופנו, ולכן, מומלץ וחשוב להימנע ממנו ככל האפשר. בדיוק בגלל זה, ריכזנו חמש סיבות מרכזיות שיזכירו לכם למה חשוב להפחית בצריכת הסוכר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. עייפות

פעמים רבות לאחר ארוחת הצהריים או בתום יום עבודה עמוס הגוף שלנו משתוקק למשהו מתוק. מעבר להנאה שבטעם הטוב, אנו מכניסים לעצמנו “בוסט” אנרגיה, הגוף נכנס ל”היי” ואפילו המצב רוח. אך אותו “היי” זמני, והדרך לעייפות מהירה. מעבר לכך הסוכר מזרז את הפרשת הסרטונין במוח מה שמעצים את תחושת העייפות, ויכול להכניס אותנו למצב שינה במהרה.

2. התמכרות

על הלשון שלנו קיימים קולטנים של טעם מתוק. אותם קולטנים מפרישים “נוירוטרנסמיטורים” שעושים נעים ומעוררים את החשק לעוד. אותה התמכרות מתפתחת וגוברת עם השנים, אך חשוב לדעת כי סוכר לבן, אשר נחשב לממכר במיוחד, מהווה מרכיב סמוי באוכל שלנו- בקופסאות שימורים, בלחמים, ממרחים ואפילו רטבים “בריאים לסלט”. הוא מופיע בשמות מגוונים על גבי האריזות (“סירופ תירס”, דקסטרוז, מלטוז, גלוקוז או פרקטוז). כמו כן, גם כמות קטנה בלבד, תגרום להשתוקקות חוזרת. 

3. מצבי רוח

מחקרים מעידים על הקשר שבין עצבות לאכילת סוכר. באחד מהמחקרים הוכיחו כי קיים קשר בין רמת האינסולין לרמות הדופמין ואכן, עבור מי שצורך סוכר לבן על בסיס יומי, קיים סיכוי גבוה פי ארבעים אחוז ללקות בדיכאון קליני. לכן, נסו להעדיף במקום חפיסת שוקולד או קופסה שלמה של גלידה, חיבוק טוב או אוזן קשבת. 

4. פגיעה בחלבוני הגוף

בעת צריכת סוכר, הגוף עובר תהליך שנקרא גליקציה, בו מולקולות הסוכר מתחברות לחלבונים ולחומרים נוספים בגוף. ומכיוון שמולקלות הסוכר חזקות ובעלות השפעה גבוהה (בעיקר אם הן נצרכות בכמות גדולה) הן משפיעות ומשנות את מבנה החלבונים ואף מזיקות לו. בכך הן למעשה מסכנות את תפקוד מערכות הגוף. ( כבד, מוח, עצמות ושרירי הלב). 

5. מאיץ הזדקנות

הסוכר המעובד מזרז תהליכי הזדקנות, גורם להשמנה בטנית, לעיניים נפוחות, כתמים וקמטים.לעומת זאת צריכת פחמימות מורכבות חיוני להאטת ההזדקנות, מחדש את תאי העור שלנו, מעניק מינרלים חיוניים וגורם לתפקוד תקין של הגוף.

עדיין מתקשים לוותר על מתוק? 

העשירו את התפריט בפחמימות מורכבות, קטניות, פירות וירקות המכילים סוכר טבעי, כך תמנעו מהשמנה ותחושו תחושת שובע לאורך זמן. וכמובן, ניתן להכין ממתקי תמרים ואגוזים, שנראים ממש כמו בראוניז, רק שהם בריאים ומזינים יותר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE