הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית לוס אנג'לס מתחילה לאכוף את חובת החיסונים: בתי עסק עלולים להיקנס באלפי דולרים
שלושה שבועות בדיוק לאחר שחובת החיסונים ברוב בתי העסק נכנסה לתוקף, החל מהיום פקחי העירייה יסיירו ברחבי העיר במטרה לאתר עסקים שאינם בודקים האם הלקוחות מחוסנים. הפרות חוזרות יגררו קנסות עתק

עיריית לוס אנג'לס מתחילה לאכוף את חובת החיסונים בבתי עסק, והחל מהיום (שני) עסקים שלא יבדקו האם הלקוחות מחוסנים עלולים להיקנס באלפי דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, חובת החיסונים בבתי העסק בעיר המלאכים נכנסה לתוקף לפני שלושה שבועות, ב-8 בנובמבר. במסגרת מדיניות זו, לקוחות נדרשים להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא' על מנת להיכנס לשורה ארוכה של בתי עסק הפועלים בחללים סגורים.

בין היתר, החוק החדש חל במסעדות (שבהן יש אזור ישיבה סגור), בתי קפה וחדרי כושר, מוזיאונים, מספרות, מכוני ציפורניים, אולמות באולינג, משחקיות, חדרי פוקר, מועדוני סנוקר, מכוני מסאז, מכוני שיזוף, מכוני קעקועים, מכוני פירסינג ועוד.

ראוי להזכיר כי החוק חל אך ורק בעיר לוס אנג'לס, ואינו קשור לחובת החיסונים שהוכרזה במחוז לוס אנג'לס (שרלוונטית גם עבור ערים בתוך המחוז, למשל קלבסס וסנטה מוניקה). כמו כן, בניגוד למחוז, המדיניות העירונית מאפשרת למי שאינו מחוסן להגיע לאותם בתי עסק באמצעות הצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-72 השעות האחרונות.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כפי שדיווחנו בתחילת החודש, בית העסק עצמו אחראי לאכיפת המדיניות, ועד כה העירייה בחרה שלא לפקח על כך כדי "לאפשר לבתי העסק להיערך לשינויים".

אלא שכעת מסתיימת תקופת החסד, ומהיום הפרה ראשונה של החוק תגרור אזהרה בכתב. הפרה שנייה תגרור קנס בגובה 1,000 דולר, הפרה שלישית תגרור קנס בגובה אלפיים דולר והפרות נוספות יגררו קנס בגובה 5,000 דולר (כל אחת).

ראוי להזכיר כי העירייה הורתה על מספר שינויים לחוק מאז כניסתו לתוקף בשמיני בנובמבר. כך לדוגמה, תחילה נקבע כי המדיניות תחול על כל מי שזכאי להתחסן בארצות הברית. עם זאת, לאחר שמבצע החיסונים הלאומי התרחב לבני 5 עד 11, בעירייה החליטו שחובת החיסונים תחול אך ורק על בני 12 ומעלה (לפחות בשלב זה).

מעבר לכך, חברי מועצת העיר בחרו להסיר מרכזי קניות מרשימת בתי העסק שבהם המדיניות תקפה - ככל הנראה על רקע העובדה שישנם כניסות רבות למרכזי קניות (למשל, דרך חנויות הכלבו הגדולות), דבר שמקשה על אכיפה יעילה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כדי להיכנס לבית עסק, לקוח יכול להציג תעודה פיזית (תעודת התחסנות הלבנה של ה-CDC, תעודת התחסנות הצהובה של ארגון הבריאות העולמי או תעודת התחסנות רשמית ממדינות אחרות), צילום של התעודה, תמונה של התעודה (למשל, מתוך הטלפון הנייד) או תעודה דיגיטלית.

כמו כן, בני 18 ומעלה יידרשו להציג תעודה מזהה לצד תעודת ההתחסנות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE