הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש הפדרלי חסם את חובת החיסונים בעשר מדינות
השופט המחוזי העניק ניצחון זמני לעשר מדינות, אשר תבעו את הממשל האמריקני בגין דרישת חיסונים עבור עובדי שירותי הבריאות אשר מקבלים מימון פדרלי

בית המשפט הפדרלי העניק ניצחון זמני לעשר מדינות ברחבי ארצות הברית שתבעו את הממשל האמריקני בגין הצו שהחיל, המחייב את מיליוני עובדי שירותי הבריאות, המקבלים מימון פדרלי, להוכיח עד השבוע הבא כי קיבלו לפחות את הזריקה הראשונה נגד הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חובת החיסונים עבור עובדי בריאות בוטלה זמנית בעשר מדינות בארה"ב (צילום: Shutterstock)

 

השופט המחוזי בארצות הברית, מתיו שלף, הוציא ביום שני צו מניעה ראשוני נגד ההנחיה הפדרלית. במסמך בן 32 עמודים הוא כינה את החובה כ"פוליטית וכלכלית, שחוצה את הגבול".

צו המניעה יחול במדינות: אלסקה, ארקנסו, איווה, קנזס, מיזורי, נברסקה, ניו המפשייר, דקוטה הצפונית, דקוטה הדרומית, וויומינג. בכל המדינות יש תובעים כללים או מושלים רפובליקנים.

בפסיקה של שלף, אותו מינה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר כי המדינות שתבעו את הממשל בגין חובת החיסונים "סביר להניח שיצליחו" כאשר יטענו שהקונגרס כלל לא נתן למרכז הפדרלי לסיוע רפואי (CMS) את הסמכות להכתיב דרישות חיסונים. השופט גם אמר שהחובה יכולה להכניס את אותם מתקנים למבוי סתום, ללא צוות מתאים לספק שירותים – במיוחד באזורים כפריים.

"הקונגרס לא אישר בבירור ל-CMS לחוקק את הדרישה הפוליטית והכלכלית הזאת, אשר משנה את הפדרליזם וחוצה את הגבולות", אמר שלף. "ה-CMS ביקש לעקוף את הסמכות המסורתית של מדינות, על ידי הטלת דרישה חסרת תקדים המכתיבה באופן פדרלי החלטות רפואיות פרטיות של מיליוני אמריקנים. פעולה כזו מאתגרת את המושגים המסורתיים של פדרליזם".

הצו שהוציא הנשיא ביידן בתחילת החודש, חל על עובדי בריאות בבתי חולים שמקבלים מימון פדרלי באמצעות CMS, כאשר ביידן טען שההוראה נחוצה כדי לסייע להאט את התפשטות הקורונה בקרב עובדי הבריאות במדינה. הצו היה אמור להשפיע על יותר מ-17 מיליון עובדים ב-76,000 מתקני בריאות ברחבי ארה"ב, כאשר העובדים נדרשו להוכיח כי קיבלו את המנה הראשונה עד ה-6 בדצמבר, ואת השנייה עד ה-4 בינואר.

זו המכה האחרונה לגבי דרישות החיסונים הפדרליות של הנשיא ביידן, בעוד אתגרים נוספים כבר נמצאים על השולחן וחדשים צפויים להיערם.

פסיקה קודמת נגד ממשל ביידן חסמה זמנית את הצו לפיו עסקים פרטיים עם יותר ממאה עובדים, יידרשו לחייב את העובדים להתחסן או לעבור בדיקות שבועיות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE