הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנכ"ל מודרנה פסימי: נראה שהחיסונים הקיימים יהיו מהותית פחות יעילים נגד הווריאנט החדש
לדבריו, יעברו חודשים עד שיופץ חיסון ייעודי נגד האומיקרון, אך בינתיים יהיה ניתן להגביר את המינונים ואולי אף להעניק זריקה רביעית עבור אנשים בסיכון גבוה

סטפן בנסל, מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית, התייחס היום (שלישי) לווריאנט הקורונה החדש, והציג תחזית פסימית לפיה החיסונים הקיימים היום, ככל הנראה יהיו פחות יעילים נגד זן האומיקרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיסונים הקיימים עלולים להיות מהותית פחות יעילים נגד הווריאנט החדש (צילום: Shutterstock)

 

"אני חושב שתהיה ירידה מהותית", אמר בנסל ל'פייננשל טיימס'. "אבל אני לא יודע כמה, כי אנחנו צריכים לחכות לנתונים".

לדבריו, הוא לא מאמין שיש "עולם" שבו היעילות היא באותה רמה שהייתה לחיסונים עם וריאנט הדלתא, שנחשב בזמנו לזן הקטלני ביותר מכל גרסאות הקורונה. בנסל טען כי הוא דיבר עם מדענים, שאמרו לו שהזן החדש "לא יהיה טוב", וציין כי יכולים לחלוף חודשים עד שחברות התרופות יוכלו לייצר חיסונים בהיקף כה שיוכלו להתמודד עם אומיקרון.

עם זאת, בנסל אמר כי מינון גבוה יותר של 100 מיקרוגרם של זריקת הבוסטר, עשויה לסייע. זאת לצד דיווח ב'פייננשל טיימס', לפיו מחקר שנערך לאחרונה בסטנפורד מצא כי החיסון של מודרנה יעיל ב-56.6% נגד זן הדלתא.

לרשת CNBC, בנסל אמר כי "ניתן לעשות את המינון הגבוה יותר באופן מידי, אבל יעברו חודשים עד שהגרסה הספציפית נגד אומיקרון תהיה מוכנה למשלוח בכמויות גדולות".

 

מנכ"ל מודרנה, סטפן בנסל (צילום: Getty Images)

 

לדבריו, מודרנה מאמינה שהאומיקרון מדבק יותר, וייקח לפחות שבועיים לקבוע עד כמה המוטציות השפיעו על יעילות החיסונים הקיימים כיום. "בהתאם לכמה זה ירד, אולי נחליט מצד אחד לתת מינון גבוה יותר ברחבי העולם, ואולי מנה רביעית לאנשים בסיכון גבוה מאוד".

עוד אמר בנסל כי "אנחנו מאמינים שהווריאנט כבר קיים בכל המדינות. אני מאמין שלרוב המדינות שיש להן טיסות ישירות מדרום אפריקה בשבעה עד עשרה הימים האחרונים, כבר יש מקרים שהם פשוט לא מודעים להם".

גם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, התייחס להשפעה של הווריאנט החדש על החיסונים, ואמר: "אני לא חושב שהתוצאה תהיה שהחיסונים לא מגנים. אני חושב שהתוצאה עלולה להיות שהם מגנים פחות, מה שאנחנו עדיין לא יודעים".

בורלה אמר שפייזר כבר החלה לעבוד על ייצור חיסון חדש במידת הצורך, וציין כי החברה עשתה את תבנית ה-DNA הראשונה שלה ביום שישי – השלב הראשוני בתהליך הפיתוח. עוד הוסיף כי פייזר הצליחה לייצר חיסונים עבור גרסאות הבטא והדלתא במהירות, אם כי בסופו של דבר לא נעשה בהם שימוש מכיוון שהחיסונים המקוריים נשארו יעילים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE