הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'פוליטיקו': טראמפ מחפש סגן נשיא שיתמוך ללא עוררין בטענת הונאת הבחירות
על פי מקורבים שונים ששוחחו עם העיתון, טראמפ מאמין שרוב הפוליטיקאים הרפובליקנים מתחננים לעמוד לצידו במרוץ לנשיאות. "זה אודישן"

דונלד טראמפ כבר שקל מועמדים פוטנציאליים לתפקיד סגן הנשיא, שיצטרף אליו במרוץ לבית הלבן ב-2024, על אף שהוא טרם הכריז על כוונתו לכך. כך דווח ב'פוליטיקו', שם צוין כי הקריטריונים לתפקיד הם מישהו אשר "יאמץ" את הטענה שהבחירות ב-2020 זויפו, וילך אחריו ללא עוררין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

"הרבה פעמים, מועמד לנשיאות יבחר מועמד לסגן כדי לאזן את אגפי המפלגה. אבל עם טראמפ, זה לא העניין. הוא המפלגה, בעצם", אמר ג'ון מקלוהן, אחד מסוקרי הקמפיין של טראמפ. "אז הבחירה שלו, אם הוא ירוץ, תסתכם במה שהוא רוצה, והפעם זו תהיה החלטה הרבה יותר אישית".

על פי הדיווחים, טראמפ מאמין שפוליטיקאים רפובליקנים עומדים בשורה כדי להיות הסגן שלו. אחד מהיועצים של טראמפ, ששוחח באנונימיות עם 'פוליטיקו', אמר כי הנשיא לשעבר טען בפניו ש"כולם מתחננים אליי, כולם באים לכאן". וכפי שיועצו הוותיק של טראמפ, רוג'ר סטון, תיאר זאת: "זה אודישן, וטראמפ יודע את זה".

אחד מהשמות שעלו כמי שיעמוד לצד טראמפ במרוץ, זה הסנאטור טים סקוט מקרוליינה הדרומית, שהגיע לאחרונה למאר-א-לאגו, בית הנופש של טראמפ בפלורידה. לפי גורם רפובליקני שהיה בחדר במהלך הפגישה בין השניים, סקוט הראה נאמנות חזקה לנשיא לשעבר. נוסף לכך, העובדה שסקוט הצליח לגייס הרבה כספים והתמיכה הנראית בו במדינות שונות – נותנות לו יתרון בתחרות.

ישנן גם מספר מתמודדות ברשימה, על פי 'פוליטיקו', כמו סגנית מושל פלורידה ג'נט נוניז, מושלת איווה קים ריינולדס – אשר דיברה בעצרת של טראמפ במהלך הקית, והסנאטורית מרשה בלקבורן מטנסי.

 

דונלד טראמפ וטים סקוט (צילום: הבית הלבן)

 

הרשימה כוללת גם את מייק פומפאו, ששימש כמזכיר המדינה במהלך כהונתו וגם כמנהל ה-CIA. עם זאת, ישנם מקורות שונים המדווחים על כך שפומפאו בוחן להתמודד בעצמו להיות מי שיוביל את המפלגה הרפובליקנית בבחירות 2024.

נוסף לכך, ריק גרנל, שהיה ממלא מקום היועת לביטחון הלאומי בתקופתו של טראמפ, נשקל להיות סגן הנשיא.

אך אחד השמות הפופולריים ביותר בקרב הרפובליקנים – מושל פלורידה, רון דה-סנטיס – אינו נמצא ברשימה.

בעוד שדה-סנטיס הראה כי הוא מאמין בטענת הונאת הבחירות, 'פוליטיקו' דיווחה מוקדם יותר החודש כי טראמפ התלונן בפני חבריו על המושל, ככל הנראה מהפחד בדבר האהדה כלפיו. עד כה, דה-סנטיס לא שלל באופן רשמי שלא יתמודד בעצמו לנשיאות.

"טראמפ מרגיש שהוא זה שיצר את דה-סנטיס. טראמפ רואה בו כמתחרה", אמר יועצו של טראמפ לעיתון, והוסיף: "אך לא יהיה לו מישהו עם מספרים טובים יותר".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE